طرز تهیه روکر موز

طرز تهیه روکر موز تصویری طرز تهیه روکر موز شکلاتی روکر موز با بیسکویت پتی بور طرز تهیه دسر روکر موز و گردو عکس روکر موز طرز تهیه روکر موز تک نفره

روکر موز یکی از انواع دسرهای خوشمزه و ایتالیایی است که با مواد و رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه روکر موز در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم روکر موز
پودر ژله موز۱ بسته
آب جوش۱٫۵ لیوان
شیر۲٫۵ لیوان
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
شکر⅔ لیوان
مغز گردوبه مقدار کافی
موزبه مقدار کافی
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه روکر موز

مرحله اول

برای تهیه روکر موز خوشمزه در ابتدای کار پودر ژله موزی را به همراه آب جوش درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس کاسه را روی کتری گذاشته و با حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا حل شوند.

مرحله دوم

حالا قالب را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس نصف لیوان از ژله موز را برداشته و مابقی آن را درون قالب مورد نظرمان می ریزیم. در ادامه قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا ژله نیم بند شود.

مرحله سوم

در این فاصله نصف لیوان از شیر را به همراه پودر ژلاتین درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژله کاملا درون شیر حل شوند. حالا مابقی شیر را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله چهارم

در ادامه پودر نشاسته، شکر، باقی مانده ژله موز و مخلوط شیر و ژلاتین را درون قابلمه ریخته و هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مخلوط شیر به غلظت فرنی برسد.

مرحله پنجم

زمانی که مایه درون قابلمه به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس خامه را به آن اضافه کرده و به صورت مداوم هم می زنیم تا خامه درون مایه کاملا پخش شود. حالا مغز گردو و موز را به صورت نگینی خرد می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه مغز گردو را به همراه موز و شکلات چیپسی به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا درون مایه پخش شوند. حالا قالب را از یخچال خارج کرده و مایه درون قالب را درون قالب روی ژله موزی ریخته و سطح آنرا صاف می کنیم.

مرحله هفتم

در ادامه قالب را مجددا درون یخچال گذاشته و اجازه می دهیم روکر موز به مدت ۴ تا ۵ ساعت استراحت کند تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و روکر را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 11 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.