طرز تهیه کیک شکلاتی موزی

طرز تهیه کیک شکلاتی موزی , دستور پخت کیک شکلاتی موزی برای تولد

کیک شکلاتی موزی یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی موزی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی موزی
آرد۱۸۰ گرم
پودر کاکائو۳۳ گرم
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
جوش شیرین۱ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد
شکر۱۵۰ گرم
روغن مایع۱۰۰ گرم
ماست½ پیمانه
موز۱ پیمانه
شکلات چیپسی½ پیمانه

طرز تهیه کیک شکلاتی موزی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلات موزی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه موز را درون یک کاسه مناسب اضافه کرده و با پشت چنگال به خوبی له و پوره می کنیم.

مرحله دوم

حالا تخم مرغ ها را به همراه شکر به کاسه اضافه کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند، سپس روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن با همزن دستی هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله ماست را به کاسه اضافه کرده و مجددا در حد مخلوط شدن هم می زنیم تا بافت مایه اولیه کیک یکدست شود. در ادامه آرد را به همراه پودر کاکائو، پودر دارچین، بکینگ پودر و جوش شیرین ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط مواد خشک را ۳ مرتبه به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه شکلات چیپسی را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن مایع چرب کرده و مایه کیک را درون آن می ریزیم، سپس قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب های درون مایه کیک از بین بروند.

مرحله ششم

در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کیک کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هفتم

زمانی که مایه کیک به سیخ چوبی و خلال دندان نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم.

مرحله هشتم

در این مرحله به دلخواه روی کیک را با اسلایس های موز و شکلات آب شده تزیین می کنیم. در نهایت کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس به همراه چای تازه دم یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 8 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.