طرز تهیه کیک کافی شاپی

طرز تهیه کیک کافی شاپی خیس طرز تهیه کیک کافی شاپی ساده طرز تهیه کیک کافی شاپی مگنوم طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری کیک کافی شاپی مدرن کیک کافی شاپی عالی کیک کافی شاپی نسکافه ای کیک کافی شاپی موکا

کیک کافی شاپی یکی از انواع کیک های خوشمزه و لاکچری است که معمولا در کافی شاپ ها به همراه قهوه سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کافی شاپی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک کافی شاپی
آرد قنادی۸۰ گرم
تخم مرغ۳ عدد
شکر۲۰ گرم
پودر کاکائو۲۰ گرم
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شیر۵۰ گرم
روغن مایع۳۰ گرم
مواد لازم برای لایه پنیری
پنیر ماسکارپونه یا ویلی۱۰۰ گرم
خامه قنادی۲۰۰ گرم
پودر شکر۳۰ گرم
وانیل۱ قاشق چایخوری
مواد لازم برای کارامل
شکر۳۰ گرم
کره۲۰ گرم
آب ولرم½ فنجان
خامه صبحانه۵۰ گرم

طرز تهیه کیک کافی شاپی

مرحله اول

برای تهیه کیک کافی شاپی خوشمزه در ابتدای کار کیک را آماده می کنیم، برای این منظور فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه مواد درون کاسه را به دور تند همزن برقی به مدت ۳ تا ۵ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود، سپس شیر و روغن مایع را به کاسه اضافه می کنیم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک می ریزیم و ۳ مرتبه الک کرده، سپس طی ۲ مرحله به کاسه اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم و قالب را طبقه میانی فر گذاشته تا کیک به مدت ۴۵ دقیقه کاملا بپزد. در همین حین به سراغ درست کردن لایه پنیری می رویم.

مرحله پنجم

برای این منظور خامه قنادی را به همراه پنیر ویلی، پودر شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مواد یکدست شوند، سپس تا آماده شدن کیک درون یخچال می گذاریم.

مرحله ششم

در این مرحله یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله هفتم

حالا سس کاراملی را آماده می کنیم، برای این منظور شکر را درون یک تابه مناسب می ریزیم، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار داده و بدون هم زدن و فقط با تکان دادن تابه کمک می کنیم شکر کاملا ذوب و کاراملی شود.

مرحله هشتم

زمانی که شکر کاملا ذوب شد، آب ولرم را به تابه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم و کره را به آن اضافه می کنیم. در ادامه مواد درون تابه را به صورت مداوم هم می زنیم تا کره ذوب شده، سپس سس کارامل بدست آید.

مرحله نهم

حالا خامه صبحانه را به تابه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا مایه کارامل غلیظ و کش دار شود، سپس تابه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم سس کاملا خنک شود. زمانی که کیک خنک شد، آنرا از قالب جدا می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه کیک را به صورت ورقه ای نارک برش زده و کنار می گذاریم، سپس لایه اول کیک را درون قالب گذاشته و مقداری از مخلوط لایه پنیری روی آن می ریزیم و به خوبی پخش می کنیم. حالا روی لایه پنیری مقداری سس کارامل می ریزیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس کیک را به مدت ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود. پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج کرده و کیک را از قالب جدا می کنیم.

مرحله دوازدهم

در ادامه روی کیک را به سلیقه خود با مقداری شکلات چیپسی، خامه قنادی فرم گرفته و مغز بادام زمینی کاملا کاور می کنیم. در نهایت کیک را به اندازه های دلخواه برش زده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 6 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.