طرز تهیه کیک وانیلی

طرز تهیه کیک وانیلی تصویری طرز تهیه کیک ساده وانیلی در قابلمه طرز تهیه کیک وانیلی عصرانه طرز تهیه کیک وانیلی شکلاتی طرز تهیه کیک وانیلی برای ۴ نفر طرز تهیه کیک وانیلی برای ۶ نفر طرز تهیه کیک وانیلی اسفنجی

کیک وانیلی یکی از انواع کیک های ساده و خوش عطر است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک وانیلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک وانیلی
تخم مرغ۵ عدد
شکر۲ پیمانه
آرد۳ پیمانه
وانیل⅓ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
شیر ولرم۱ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
پودر هل½ قاشق چایخوری
مواد لازم سس گاناش
خامه صبحانه۵۰ گرم
شکلات تخته ای۵۰ گرم
مواد لازم سس کاراملی
شکر½ لیوان
کره۵۰ گرم
خامه صبحانه۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک وانیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک وانیلی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر به طور کامل گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ روشن و کش دار شود. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته، سپس درون کاسه الک می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مایه درون کاسه را با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا شیر ولرم را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه کرده و به هم زدن ادامه می دهیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا پودر هل را به کاسه حاوی مایه کیک می افزاییم و با لیسک به صورت دورانی هم می زنیم تا پودر هل درون مایه کیک پخش شود. در ادامه درون یک قالب میان تهی را با مقداری کره سرد چرب کرده و آرد پاشی می کنیم.

مرحله پنجم

پس از آرد پاشی کردن، قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود، سپس مایه کیک را به صورت یکنواخت درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی خارج شود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب کیک را طبقه وسط فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا به طور کامل پخته شود. در این فاصله سس گاناش و سس کارامل را آماده می کنیم.

مرحله هفتم

برای درست کردن سس گاناش ابتدا خامه را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده تا خامه از اطراف شروع به جوشیدن کند. زمانی که اطراف خامه ریز جوش زد قابلمه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هشتم

حالا شکلات تخته ای را به صورت ریز خرد کرده و به قابلمه اضافه می کنیم، سپس به صورت مداوم هم می زنیم تا شکلات با حرارت خامه ذوب شده و کاملا پخش شود. در ادامه به سراغ درست کردن سس کارامل می رویم.

مرحله نهم

برای این منظور شکر را درون یک تابه مناسب ریخته، سپس تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه بدون هم زدن و فقط با تکان دادن تابه اجازه می دهیم شکر ذوب شود و زمانی که شکر ذوب شد کره را می افزاییم.

مرحله دهم

حالا شکر را با قاشق چوبی مخلوط می کنیم تا کره ذوب شود، سپس تابه را از روی حرارت برداشته و بلافاصله خامه را به آن اضافه می کنیم. در ادامه سس کارامل به صورت مداوم هم می زنیم تا خامه حل شود.

مرحله یازدهم

پس از گذشت ۴۰ دقیقه یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله دوازدهم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا از قالب خارج کرده، سپس سس گاناش و سس کارامل را به صورت پخش روی کیک خنک شده می ریزیم. در نهایت کیک وانیلی را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 27 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.