طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی

طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی

کیک شیر داغ شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش طعم است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش شیرینی پزی کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک شیر داغ شکلاتی
تخم مرغ۴ عدد
شکر۲۵۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
رنده پوست پرتقال۱ قاشق چایخوری
شیر۱ و ¼ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
آرد۳۰۰ گرم + ۳ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر۲ و ¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک شیر داغ شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک شیر داغ شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار تخم مرغ ها را به همراه وانیل، رنده پوست پرتقال و شکر درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مایه روشن و کش دار شود.

مرحله دوم

حالا شیر را به همراه روغن مایع درون یک قابلمه کوچک ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه اجازه می دهیم مخلوط شیر و روغن روی حرارت بماند تا مایع از اطراف شروع به ریز جوشیدن کند.

مرحله سوم

زمانی که اطراف شیر حباب های ریز پیدا شد، قابلمه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس بکینگ پودر و ۳۰۰ گرم آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مواد خشک را به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی مخلوط می کنیم تا بافت مایه یکدست شود. در ادامه مخلوط شیر و روغن را به صورت داغ به کاسه اضافه کرده و با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا تخم مرغ بر اثر حرارت شیر نپزد.

مرحله پنجم

در ادامه مایه کیک را به دو قسمت یکسان تقسیم می کنیم، سپس به یکی از قسمت ها ۳ قاشق آرد اضافه و به قسمت دیگر پودر کاکائو را اضافه می کنیم. حالا مایه کیک ها را با لیسک به صورت دورانی مخلوط می کنیم تا یکدست شوند.

مرحله ششم

در این مرحله یک قالب میان تهی انتخاب می کنیم و درون آنرا با کره سرد کاملا چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود. حالا ۱ ملاقه از مایه کیک سفید یک سمت قالب می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه ۱ ملاقه از مایه کیک شکلاتی روی مایه کیک سفید می ریزیم و به همین ترتیب مراحل را تکرار می کنیم تا مایه کیک ها تمام شود. توجه داشته باشید اضافه کردن مایه کیک از یک سمت قالب صورت می گیرد.

مرحله هشتم

زمانی که مایه کیک تمام شد، قالب را را بدون تکان دادن و به آرامی طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. ۳۰ دقیقه اول پخت به هیچ عنوان درب فر را باز نکنید.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله دهم

زمانی که کیک به طور کامل خنک شد، آنرا از قالب خارج کرده، سپس به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. در ادامه برش های کیک را درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 28 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.