طرز تهیه کیک توت فرنگی

طرز تهیه کیک توت فرنگی فرانسوی طرز تهیه کیک اسفنجی توت فرنگی فیلم طرز تهیه کیک توت فرنگی طرز تهیه کیک توت فرنگی ساده طرز تهیه کیک توت فرنگی صورتی بدون فر طرز تهیه کیک توت فرنگی خامه ای کلیپ طرز تهیه کیک توت فرنگی طرز تهیه کیک توت فرنگی آشپزخانه کوچک من

کیک توت فرنگی یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک توت فرنگی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک توت فرنگی
آرد۲ پیمانه
شکر۱ پیمانه
توت فرنگی۱ لیوان
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع½ پیمانه
ماست یونانی½ پیمانه
وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
مواد لازم برای گاناش
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
شکلات سکه ای شیری۱٫۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک توت فرنگی

مرحله اول

برای تهیه کیک توت فرنگی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مخلوط تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۶ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه روغن مایع را به کاسه اضافه کرده، سپس مجددا با دور تند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم.

مرحله سوم

در ادامه ماست را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم. حالا آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک کرده، سپس طی چند مرحله به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مایه را با کمک لیسک به آرامی در یک جهت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه توت فرنگی ها را می شوییم و روی دستمال حوله ای قرار می دهیم تا کاملا خشک شوند، سپس به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه مایه کیک را مجددا مخلوط کرده تا توت فرنگی ها درون مایه کیک پخش شوند. حالا یک قالب مناسب انتخاب کرده و درون آنرا با کره سرد چرب می کنیم، سپس مایه کیک را به آرامی درون قالب می ریزیم.

مرحله ششم

حالا قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هفتم

زمانی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شوند، سپس کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا گاناش را آماده می کنیم، برای این منظور خامه صبحانه را به همراه شکلات سکه ای درون یک کاسه مقاوم در برابر حرارت می ریزیم، سپس کاسه را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شوند.

مرحله نهم

زمانی که گاناش کاملا یکدست شد، آنرا از روی کتری برداشته و اجازه می دهیم کاملا خنک شود. پس از خنک شدن گاناش، آنرا به صورت پخش روی کیک ریخته و با اسلایس های توت فرنگی تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 20 خرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.