طرز تهیه شیرینی بادام نارگیل

طرز تهیه شیرینی بادام نارگیل , دستور پخت شیرینی بادام نارگیل

شیرینی بادام نارگیل یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش طعم است که به دلیل وجود نارگیل در رسپی آن طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی بادام نارگیل در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی بادام نارگیل
پودر بادام۶۰ گرم
پودر نارگیل۶۵ گرم
پودر قند۱۱۰ گرم
سفیده تخم مرغ۲ عدد
نمک۱ پنس
شکلات تخته ای۵۰ گرم

طرز تهیه شیرینی بادام نارگیل

مرحله اول

برای تهیه شیرینی بادام نارگیل خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه پود بادام و پودر نارگیل را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون کاسه الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با هم مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند. در ادامه سفیده تخم مرغ را به همراه نمک درون یک کاسه جداگانه ریخته و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ حجیم و ابری شکل شود.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط مواد پودری را طی ۳ تا ۴ مرحله به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه کرده و با لیسک آرام به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شده و پف سفیده تخم مرغ نخوابد.

مرحله چهارم

حالا قالب های طرح دار سلیکونی را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس مایه شیرینی را درون قالب ریخته و قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه بپزند. پس از گذشت این زمان قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند و بعد از قالب جدا می کنیم. در ادامه شکلات تخته ای را روی حرارت غیر مستقیم بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود، سپس شکلات را درون قیف یکبار مصرف می ریزیم.

مرحله ششم

در نهایت با شکلات آب شده حفره شیرینی ها را پر می کنیم، سپس شیرینی ها را به مدت ۱۰ تا ۱۵ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم تا شکلات سفت شود. پس از گذشت این زمان شیرینی ها را به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 9 تیر 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.