طرز تهیه رولت لواش

طرز تهیه رولت لواش , دستور پخت رولت مرغ با نان لواش

رولت لواش یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه رولت لواش در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
سینه مرغ۳۰۰ گرم
هویج۲ عدد
فلفل دلمه ای۱ عدد کوچک
نان لواش۴ عدد
جعفری½ دسته کوچک
پیاز۱ عدد
سس مایونزبه مقدار کافی
سس خردلبه مقدار کافی
پنیر پیتزابه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه رولت لواش

مرحله اول

برای تهیه رول لواش خوشمزه در ابتدای کار سینه مرغ را درون یک قابلمه حاوی آب قرار می دهیم، سپس مقداری زردچوبه به آن می افزاییم. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و اجازه می دهیم سینه مرغ کاملا پخته شود.

مرحله دوم

در این مرحله هویج ها را شسته و پس از گرفتن پوست شان آنها را درون یک قابلمه جداگانه قرار می دهیم. در ادامه قابلمه را تا نیمه پر از آب کرده و روی حرارت متوسط قرار می دهیم تا هویج ها نیز کاملا پخته و نرم شوند.

مرحله سوم

زمانی که سینه مرغ و هویج کاملا پخته شده، آنها را از قابلمه خارج کرده، سپس سینه مرغ را به صورت ریش ریش و هویج را به صورت درشت رنده می کنیم. در ادامه پیاز و فلفل دلمه ای را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله چهارم

حالا فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. در ادامه جعفری را شسته و درون آبکش قرار می دهیم تا آب اضافی اش خارج شود، سپس جعفری را به صورت ریز خرد می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس بلافاصله پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم. زمانی که پیاز سبک و شیشه ای شد، فلفل دلمه ای را به تابه اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا فلفل دلمه ای را تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود، سپس سینه مرغ ریش ریش شده را به همراه هویج رنده شده و مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا مواد با هم ترکیب شوند.

مرحله هفتم

در این مرحله تابه را پس از ۲ دقیقه از روی حرارت برداشته و کنار می گذاریم. در ادامه روی سطح کار یک نان لواش پهن کرده، سپس سس مایونز را به همراه سس خردل درون یک کاسه مناسب ریخته و هم می زنیم تا با هم ترکیب شوند.

مرحله هشتم

حالا مقداری از مخلوط سس روی نان ریخته و پخش می کنیم، سپس مقداری جعفری خرد شده به صورت پخش روی نان لواش می ریزیم. در ادامه مجددا یک نان لواش دیگر روی نان قبلی قرار می دهیم و روی آن مقداری سس ریخته و پخش می کنیم.

مرحله نهم

در ادامه مجددا مقداری جعفری خرد شده روی نان ریخته و مقداری از مواد میانی به صورت یکنواخت روی نان می ریزیم. حالا نان را به صورت فشرده رول می کنیم، سپس با چاقو تیز به ابعاد ۲ تا ۳ سانتی متر برش می زنیم.

مرحله دهم

در این مرحله سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کرده و رول های نان را درون سینی فر می چینیم. در ادامه مقداری پنیر پیتزا روی نان ها ریخته و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم تا رول ها به مدت ۲۰ دقیقه کاملا پخته شوند.

مرحله یازدهم

در صورت نیاز گریل را روشن کرده تا روی پنیر پیتزا طلایی و خوشرنگ شود، سپس سینی را از فر خارج کرده و رول ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت مقداری جعفری خرد شده روی رول ها ریخته و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 22 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.