طرز تهیه دسر زعفرانی

طرز تهیه دسر زعفرانی ساده طرز تهیه دسر زعفرانی مجلسی طرز تهیه دسر زعفرانی با ژلاتین طرز تهیه دسر زعفرانی با خامه طرز تهیه دسر زعفرانی با نشاسته و شیر طرز تهیه دسر زعفرانی بدون خامه طرز تهیه دسر زعفرانی بدون ژلاتین طرز تهیه دسر زعفرانی ساده با نشاسته

دسر زعفرانی یکی از انواع دسرهای خوشمزه و خوشرنگ است که با رسپی های متفاوتی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر زعفرانی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دسر زعفرانی
شیر۴ پیمانه
شکر۱ پیمانه
گلاب½ پیمانه
پودر ژلاتین۳ قاشق غذاخوری
آب½ پیمانه
خامه صبحانه۱ بسته
دانه هل۴ عدد
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه دسر زعفرانی

مرحله اول

برای تهیه دسر زعفرانی خوشمزه در ابتدای کار پودر ژلاتین را به همراه آب درون یک کاسه مناسب می ریزیم و کمی مخلوط می کنیم، سپس اجازه می دهیم ژلاتین حالت اسفنجی پیدا کند. در ادامه کاسه را روی بخار کتری می گذاریم.

مرحله دوم

حالا ژلاتین را به روش بنماری حل کرده و کنار می گذاریم تا کاملا خنک شود. در ادامه شیر را به همراه شکر و دانه هل درون یک قابلمه مناسب ریخته و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم، سپس هم می زنیم تا شکر حل شود.

مرحله سوم

زمانی که ذرات شکر حل شد، زعفران دم کرده را به همراه گلاب به قابلمه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه خامه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مقداری از مخلوط شیر را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که خامه با دمای شیر هماهنگ شد، آنرا به همراه ژلاتین به قابلمه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مایه دسر کاملا ترکیب و یکدست شود. در ادامه قابلمه را از روی حرارت برداشته و مایه دسر را از صافی رد می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که مایه دسر کاملا یکدست شد، آنرا درون قالب مورد نظرمان ریخته و قالب را به مدت ۵ تا ۶ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا سفت شود. به دلیل وجود شیر و خامه در رسپی نیازی به چرب کردن قالب نیست.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان قالب را از یخچال خارج می کنیم، سپس اطراف دسر را به کمک چاقو از قالب جدا کرده و دسر را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم.در نهایت دسر را به دلخواه با خامه قنادی تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 12 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.