طرز تهیه دسر کادایف

طرز تهیه دسر کادایف ساده طرز تهیه دسر کادایف گردویی طرز تهیه دسر کادایف با بستنی طرز تهیه دسر کادایف با محلبی دسر کادایف مجلسی طرز تهیه دسر کادایف با فرنی طرز تهیه کنافه با کادایف خشک طرز تهیه دسر کادایف لیوانی

دسر کادایف یکی از انواع دسرهای خوشمزه ترکیه ای است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه دسر کادایف در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم دسر کادایف
رشته کادایف خشک۱۵۰ گرم
کره۶۰ گرم
شکر۳ قاشق غذاخوری
گردو½ پیمانه
مواد لازم محلبی
شیر۱ لیتر
شکر۱ پیمانه
آرد سفید½ پیمانه
نشاسته ذرت½ پیمانه
زرده تخم مرغ۱ عدد
خامه صبحانه۱۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه دسر کادایف

مرحله اول

⁣برای تهیه دسر کادایف خوشمزه در ابتدای کار مغز گردو را نیم کوب کرده و یک تابه مناسب روی حرارت ملایم قرار می دهیم. در ادامه کره را به تابه اضافه کرده و اجازه می دهیم کره ذوب شود، سپس رشته کادایف را درون تابه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا رشته های کادایف را به صورت مداوم هم می زنیم تا طلایی شوند، سپس مغز گردو را به تابه اضافه کرده و تابه را از روی حرارت بر می داریم. در ادامه به سراغ درست کردن مایه محلبی می رویم، برای این منظور شیر را درون قابلمه می ریزیم.

مرحله سوم

حالا آرد را به همراه نشاسته ذرت و زرده تخم مرغ به قابلمه اضافه کرده، سپس به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر کاملا حل شوند. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم گذاشته و به صورت مداوم و بدون وقفه هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که مایه محلبی به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته، سپس خامه را به همراه وانیل به آن می افزاییم و به هم زدن ادامه می دهیم تا خامه کاملا پخش شود. در ادامه ظرف های سرومان را انتخاب می کنیم.

مرحله پنجم

حالا یک لایه از مخلوط رشته کادایف درون ظرف ها ریخته و روی آنرا با مایه محلبی می پوشانیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا گنجایش ظرف ها پر شود و روی آنها را به دلخواه با پودر پسته، گردو و پودر نارگیل تزیین می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله ظرف های دسر را به مدت ۱ تا ۲ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مایه محلبی خنک و سفت شود. پس از گذشت این زمان ظرف ها را از یخچال خارج کرده و دسر کادایف را سرو می کنیم نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 14 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.