طرز تهیه نان لانه زنبوری

طرز تهیه نان لانه زنبوری شکلاتی طرز تهیه نان لانه زنبوری بدون فر طرز تهیه لانه زنبوری با ماست طرز تهیه نون پنیری لانه زنبوری طرز تهیه پیراشکی لانه زنبوری فیلم طرز تهیه نان لانه زنبوری طرز تهیه نان لانه زنبوری بدون شیر نان لانه زنبوری نی نی سایت

نان لانه زنبوری یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که بافت آن بسیار نرم و لطیف می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان لانه زنبوری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان لانه زنبوری
آرد نان فانتزی۳ پیمانه
خمیر مایه۱ قاشق سوپخوری
شیر ولرم۱ پیمانه
شکر¼ پیمانه
کره۵۰ گرم
عسل۱ قاشق غذاخوری
پنیر خامه ایبه مقدار کافی
تخم خرفهبه مقدار کافی
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
شیر۱ قاشق غذاخوری
تخم خرفهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان لانه زنبوری

مرحله اول

برای تهیه نان لانه زنبوری خوشمزه در ابتدای کار آرد را درون یک کاسه مناسب الک کرده، سپس شکر را به همراه خمیر مایه به کاسه اضافه می کنیم. در ادامه کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا کاملا ذوب شود.

مرحله دوم

حالا کره ذوب شده را به همراه شیر ولرم به کاسه اضافه می کنیم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه حاصل شود. در ادامه خمیر را چانه گرفته و روی کاسه را با یک پارچه تمیز می پوشانیم.

مرحله سوم

در این مرحله اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان مجددا خمیر را ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود، سپس روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله چهارم

حالا خمیر را روی سطح کار قرار می دهیم، سپس از خمیر به اندازه یک گردو بزرگ جدا کرده و چانه می گیریم. در ادامه چانه ها را روی سطح کار با وردنه کمی باز کرده و مقداری پنیر خامه ای در مرکز آنها می ریزیم.

مرحله پنجم

حالا مجددا خمیرها را چانه می گیریم تا پنیر خامه ای درون خمیرها پنهان شوند. در ادامه درون یک قالب دایره ای شکل را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس چانه ها را با کمی فاصله از هم درون آن می چینیم.

مرحله ششم

در ادامه روی خمیرها را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم و مجددا اجازه می دهیم به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کنند تا حجیم شوند. در این فاصله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا به خوبی گرم شود.

مرحله هفتم

پس از اتمام استراحت چانه ها، زرده تخم مرغ را به همراه شیر درون یک کاسه مناسب ریخته و به خوبی هم می زنیم، سپس برس را به مواد رومال آغشته کرده و روی چانه ها می مالیم و مقداری تخم خرفه روی آنها می پاشیم.

مرحله هشتم

در این مرحله یک کاسه آب جوش طبقه زیرین فر قرار داده که باعث رطوبت درون فر شده و بافت نان را نرم و لطیف نگه دارد، سپس از خشک شدن نان جلوگیری کند. حالا سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه زمانی که روی نان طلایی و خوشرنگ شد، سینی را از فر خارج کرده و روی نان را با عسل رقیق شده رومال می کنیم. بنا به سلیقه می توانید از پنیر گردویی درون چانه ها استفاده کنید.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.