طرز تهیه نان هل

طرز تهیه نان هل سوئدی خرما زعفران پسته

نان هل یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش عطر است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان هل در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم خمیر نان هل
شیر ولرم۱۲۵ گرم
عسل۴۰ گرم
مایه خمیر فوری۷ گرم
آرد نان فانتزی۴۰۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
شیر خشک قنادی۳۰ گرم
نمک۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
کره۷۵ گرم
مواد لازم برای فیلینگ
کره۷۵ گرم
شکر قهوه ای۸۰ گرم
پودر هل۲ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان هل

مرحله اول

برای تهیه نان هل خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه شیر ولرم را به همراه عسل و خمیر مایه درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با درپوش می پوشانیم و اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کند تا به عمل بیاید. در ادامه آرد را به همراه شیر خشک درون الک ریخته و درون کاسه همزن خمیر زن الک می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه پودر هل را به همراه نمک و تخم مرغ ها به کاسه اضافه می کنیم و زمانی که خمیر مایه به عمل آمد، آنرا به کاسه همزن اضافه کرده و با دور تند هم می زنیم. پس از اینکه خمیر درون کاسه جمع شد، کره را می افزاییم.

مرحله چهارم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱۰ دقیقه هم زده شود تا کره به خورد آن برود. پس از گذشت این زمان هم زدن را متوقف می کنیم، سپس درون یک کاسه مناسب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و خمیر را درون آن منتقل می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت تا ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان مواد فیلینگ را آماده می کنیم.

مرحله ششم

برای این منظور شکر را به همراه پودر هل و کره درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا خالت خامه ای پیدا کند. در ادامه روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا خمیر را به صورت مستطیلی به اندازه ۵۰×۳۵ باز می کنیم، سپس مواد فیلینگ را روی خمیر ریخته و با پالت به آرامی پخش می کنیم. در ادامه یک طرف خمیر را تا مرکز خمیر تا زده، سپس طرف دیگر خمیر را روی آن تا می کنیم.

مرحله هشتم

در این مرحله با وردنه روی خمیر می کشیم و به خمیر را به نوارهای ۴ سانتی متری برش می زنیم. حالا هر نوار خمیر را از وسط برش زده و به هم می بافیم، سپس بافت را دور دست می پیچانیم و سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله نهم

حالا خمیرها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم، سپس روی آنها را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم تا به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کرده و حجم بگیرند. در همین حین فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دهم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. پس از زمان استراحت خمیر، خمیرها را با تخم مرغ رومال می کنیم و سینی را طبقه میانی فر قرار داده، سپس اجازه می دهیم نان ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله یازدهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان ها کاملا خنک شوند. زمانی که نان ها خنک شدند، آنها را با عسل روان رومال کرده و مقداری پودر پسته به عنوان تزیین روی آنها می پاشیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 15 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.