طرز تهیه نان پنبه ای پنیری

طرز تهیه نان پنبه ای پنیری , دستور پخت نان پنبه ای پنیری

نان پنبه ای پنیری یکی از انواع نان های حجیم و خوشمزه است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان پنبه ای پنیری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان پنبه ای پنیری
آرد۳۰۰ گرم
شکر۱۰۰ گرم
شیر ولرم۲۵۰ میلی لیتر
کره۷۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
مایه خمیر۱۸ گرم
نمک۱ پنس
پنیر فتابه مقدار کافی

طرز تهیه نان پنبه ای پنیری

مرحله اول

برای تهیه نان پنبه ای پنیری خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. حالا تخم مرغ و شکر را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

در ادامه مواد درون کاسه را با همزن دستی چند دقیقه هم می زنیم تا ذرات شکر حل شوند. حالا شیر و مایه خمیر را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۲ دقیقه با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به همراه کره و نمک کم کم به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز دهیم تا خمیری نرم که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه خمیر را درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم.

مرحله چهارم

حالا روی خمیر را با مقداری کمی روغن چرب کرده و روی کاسه را با سلفون و با یک پارچه حوله ای می پوشانیم. در ادامه اجازه می دهیم خمیر به مدت ۲ ساعت در یک جای گرم استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان خمیر را مجددا ورز می دهیم تا پف اضافه آن گرفته شود، سپس از خمیر چونه های ۷۰ گرمی تقسیم کرده و با فاصله از هم روی سطح آرد پاشی شده قرار می دهیم و روی آنها را با سلفون می پوشانیم.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم چانه ها به مدت ۱۰ دقیقه استراحت کنند تا حجیم شوند. پس از گذشت این زمان چانه ها را با دست چرب کمی باز کرده و مقداری پنیر رنده شده ابتدایی آنها می ریزیم، سپس رول می کنیم.

مرحله هفتم

حالا خمیرهای رول شده را به صورت دلخواه فرم می دهیم و مجددا اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیرها، فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس روی خمیرها را با مخلوط زرده تخم مرغ و کمی شیر به کمک برس رومال می کنیم. حالا مقداری کنجد و سیاهدانه به صورت پخش روی خمیرها می پاشیم.

مرحله نهم

حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرها را با فاصله از هم درون سینی می چینیم، سپس سینی را طبقه وسط فر می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم نان ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند.

مرحله دهم

پس از گذشت این مدت، زمانی که روی نان ها طلایی شد، سینی را از فر خارج کرده سپس روی نان ها را با کره رومال می کنیم تا خوش طعم و براق شوند. در نهایت نان ها را به همراه نوتلا، پنیر، کره یا مربا سرو می کنیم. نوش جان

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 14 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.