طرز تهیه نان آچما

طرز تهیه نان آچما با ارده نان آچما چیست طرز تهیه نان ترکی

نان آچما یکی از انواع نان های خوشمزه و محبوب ترکیه است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان آچما در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان آچما
آرد سفید گندم۴ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
آب½ پیمانه
شیر⅔ پیمانه
شکر۱٫۵ قاشق غذاخوری
نمک۱ قاشق چایخوری
خمیر مایه فوری۱ قاشق غذاخوری
سفیده تخم مرغ۱ عدد
پنیر پیتزابه مقدار کافی
زیتونبه مقدار کافی
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
کنجدبه مقدار کافی
سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه نان آچما

مرحله اول

برای تهیه نان آچما خوشمزه در ابتدای کار آرد را به همراه شکر، نمک و خمیر مایه فوری درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم تا مواد خشک ترکیب شوند. در ادامه وسط مواد خشک را حفره ایجاد می کنیم.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به همراه شیر، آب و سفیده تخم مرغ درون کاسه ریخته و مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، سپس خمیر را به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله سوم

در این مرحله درون یک کاسه مناسب را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس خمیر را درون آن می گذاریم. در ادامه روی کاسه را با درپوش پوشانده و اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این مدت، زمانی که حجم خمیر دو برابر شد، روی سطح کار را آرد پاشی کرده و خمیر را روی آن قرار می دهیم. حالا خمیر را به خوبی ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود، سپس به ۸ قسمت یکسان تقسیم می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه هر قسمت را با وردنه به صورت مستطیل باز کرده و مقداری پنیر پیتزا و زیتون خرد شده روی آن می ریزیم. حالا خمیر را رول کرده و کنار می گذاریم، سپس باقی قسمت های خمیر را به همین روش درست می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه ۲ رول خمیر را به هم می بافیم، سپس دو طرف آنرا به هم می چسبانیم. حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم و درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیرها را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم.

مرحله هفتم

حالا روی خمیرها را با یک پارچه تمیز پوشانده، سپس اجازه می دهیم خمیرها به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجیم شوند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان زرده تخم مرغ را مخلوط کرده و روی خمیر را رومال می کنیم. در ادامه مقداری کنجد و سیاهدانه به صورت پخش روی خمیرها می پاشیم و سینی را طبقه وسط فر می گذاریم تا نان ها به مدت ۲۰ تا ۲۵ دقیقه بپزند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و روی نان ها را با مقداری کره رومال می کنیم تا براق شده، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت نان ها را به همراه کره، پنیر و چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.