طرز تهیه نان رول نارگیلی

طرز تهیه نان رول نارگیلی , دستور پخت نان رول نارگیلی

نان رول نارگیلی یکی از انواع نان های خوشمزه و خوش طعم است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان رول نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر
آرد۲ لیوان سرپر
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
شکر¼ لیوان
روغن مایع¼ لیوان
نمک½ قاشق چایخوری
بهبود دهنده۱ قاشق چایخوری
شیر ولرم½ لیوان
تخم مرغ۱ عدد
مواد لازم میانی نان
کره۳۰ گرم
شکر۲ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل۳ قاشق غذاخوری
مواد لازم رومال
عسل رقیق شده۲ قاشق چایخوری
کره۲ قاشق غذاخوری
پودر نارگیل۱ قاشق غذاخوری
خلال پسته۱ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان رول نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه نان رول نارگیلی خوشمزه در ابتدای کار آرد را به همراه نمک درون یک کاسه نسبتا گودی می ریزیم، سپس شکر را به همراه بهبود دهنده، خمیر مایه، تخم مرغ و شیر به کاسه اضافه کرده و با چنگال هم می زنیم.

مرحله دوم

حالا روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و خمیر را به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم. در ادامه خمیر را درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم، سپس روی کاسه را با یک پارچه تمیز پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند.

مرحله سوم

پس از گذشت این زمان خمیر را ورز می دهیم تا پف اضافی آن گرفته شود، سپس مجددا روی خمیر را با پارچه می پوشانیم و اجازه می دهیم برای بار دوم به مدت ۲۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله چهارم

در ادامه کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. پس از گذشت استراحت دوم خمیر مجددا خمیر را ورز می دهیم تا هوای اضافی آن گرفته شود، سپس روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را روی سطح کار گذاشته و با وردنه به شکل مستطیل باز می کنیم. حالا کره به دمای محیط رسیده را روی سطح خمیر می مالیم و پودر نارگیل را به همراه شکر به صورت پخش روی خمیر می پاشیم.

مرحله ششم

حالا خمیر را رول کرده و به ۶ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. در ادامه درون و اطراف قالب مورد نظرمان را با کره چرب می کنیم و با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس رول های خمیر را با فاصله از هم درون سینی می چینیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مجددا روی رول ها را با کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم رول ها برای بار سوم به مدت ۳۰ دقیقه دیگر استراحت کنند تا حجیم شود. در این فاصله فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هشتم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان روی خمیر را با کره آب شده رومال می کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان ها کاملا خنک شوند. در نهایت روی رول ها را با عسل رقیق شده رومال کرده و به دلخواه پودر نارگیل یا خلال پسته تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 21 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.