طرز تهیه کیک قهوه

طرز تهیه کیک قهوه و دارچین طرز تهیه کیک قهوه با پف زیاد طرز تهیه کیک قهوه ترک طرز تهیه کیک قهوه اسپرسو طرز تهیه کیک قهوه با کاکائو طرز تهیه کیک قهوه بیتوته طرز تهیه کیک قهوه خیس طرز تهیه کیک قهوه با ماست

کیک قهوه یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که معمولا در کافی شاپ ها به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک قهوه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک قهوه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ و ¼ لیوان
روغن مایع½ لیوان
شیر¾ لیوان
آرد۲ لیوان سرپر
قهوه۲ قاشق سوپخوری
پودر کاکائو۲ قاشق غذاخوری
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
خرما۱۲ عدد
گردو۱۰ عدد
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری

طرز تهیه کیک قهوه

مرحله اول

برای تهیه کیک قهوه خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تخم مرغ ها را از یخچال خارج می کنیم تا دمای آنها با دمای محیط یکی شوند. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا پوست و هسته خرماها را جدا کرده و به همراه شیر درون غذاساز می ریزیم و به خوبی میکس می کنیم تا شیر و خرما پوره شوند، سپس کنار می گذاریم. در ادامه مغز گردو را به کمک چاقو به صورت نگینی ریز خرد می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ های به دمای محیط رسیده را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۱۰ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله چهارم

حالا روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم، سپس مخلوط شیر و خرما را به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا بافت مایه اولیه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه پودر قهوه، پودر کاکائو، پودر دارچین و بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ تا ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله ششم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد، گردو خرد شده را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه درون یک قالب مناسب را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آرد پاشی می کنیم، سپس قالب را بر می گردانیم.

مرحله هفتم

پس از اینکه آرد اضافی از قالب خارج شد، مایه کیک را درون قالب ریخته و یک سیخ چوبی درون مایه کیک می چرخانیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه بپزد.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۳۰ دقیقه یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم تا کیک کاملا خنک شود.

مرحله نهم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم، سپس به دلخواه تزیین کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 24 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.