طرز تهیه کیک شکلاتی

طرز تهیه کیک شکلاتی ساده و فوری بدون فر طرز تهیه کیک شکلاتی خیس طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 5 نفر طرز تهیه کیک شکلاتی ساده برای 4 نفر طرز تهیه کیک شکلاتی با بافت عالی طرز تهیه کیک شکلاتی با فر طرز تهیه کیک شکلاتی ایتالیایی طرز تهیه کیک شکلاتی با ماست

کیک شکلاتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک شکلاتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک شکلاتی
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱٫۵ پیمانه
روغن مایع۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه
آرد۲٫۵ پیمانه
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۲ قاشق مرباخوری
پودرکاکائو۲ قاشق غذاخوری
مواد لازم کرم شکلاتی
شیر۲ پیمانه
شکر½ پیمانه
زرده تخم مرغ۲ عدد
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
شکلات شیری⅔ پیمانه
شکلات تلخ⅔ پیمانه
خامه قنادی۳۰ گرم
موز۳ عدد
شکلات چیپسیبه مقدار کافی
مواد لازم برای گاناش
خامه صبحانه۳ قاشق غذاخوری
کره۱ قاشق غذاخوری
شکلات تخته ای۱ پیمانه

طرز تهیه کیک شکلاتی

مرحله اول

برای تهیه کیک شکلاتی خوشمزه در ابتدای کار کرم شکلاتی را آماده می کنیم، برای این منظور شیر را به همراه زرده تخم مرغ، شکر و نشاسته ذرت درون یک قابلمه مناسب می ریزیم و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند.

مرحله دوم

در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه درون قابلمه به غلظت بیش از فرنی برسد. زمانی که مایه کرم به غلظت مطلوب رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و شکلات شیری را به همراه شکلات تلخ به قابلمه می افزاییم.

مرحله سوم

به هم زدن ادامه می دهیم تا شکلات ها درون مایه کرم کاملا ذوب شود. در ادامه کرم شکلاتی را درون یک کاسه مناسب منتقل کرده و روی آنرا با کیسه فریزر می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان کاسه را از یخچال خارج می کنیم و خامه قنادی را به تدریج به آن اضافه کرده، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کرم شکلاتی کاملا ترکیب و یکدست شود و مجددا درون یخچال گذاشته تا آب نیندازد.

مرحله پنجم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و عصاره وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم.

مرحله ششم

زمانی که مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شد، شیر و روغن مایع را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و هر کدام را به مدت ۳۰ ثانیه در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر کاکائو درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله هفتم

حالا مواد خشک را طی ۴ مرحله به کاسه می افزاییم، سپس با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا قالب را چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی و حباب های بین مایه کیک کاملا از بین برود. در ادامه قالب را طبقه میانی فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و به صورت ورقه ای به ارتفاع ۲ سانتی متر برش می زنیم. در ادامه کرم شکلاتی را درون قیف یکبار مصرف ریخته و یک لایه کیک درون قالب قرار می دهیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله کرم شکلاتی را روی کیک پایپ کرده، سپس موز را به صورت ورقه ای برش می زنیم و روی کرم شکلاتی می چینیم. در ادامه مقداری شکلات چیپسی به صورت پخش روی اسلایس های موز می ریزیم و لایه بعدی کیک را قرار می دهیم.

مرحله دوازدهم

حالا به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس کیک را به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم. پس از گذشت این زمان گاناش را آماده می کنیم، برای این منظور شکلات و خامه را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله سیزدهم

در ادامه کره را به کاسه اضافه کرده و کاسه را روی حرارت بخار کتری به روش بنماری ذوب می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شود. حالا کیک را از قالب جدا کرده و گاناش را به صورت پخش روی آن می ریزیم.

مرحله چهاردهم

در این مرحله اجازه می دهیم کمی گاناش سفت شود، سپس کیک شکلاتی را با توت فرنگی تزیین می کنیم. در نهایت کیک را به اندازه و فرم دلخواه برش زده و به همراه چای تازه دم یا قهوه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 13 تیر 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.