طرز تهیه کیک ابری وانیلی

طرز تهیه کیک ابری وانیلی , دستور پخت کیک ابری وانیلی

کیک ابری وانیلی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بافت اسفنجی و نرمی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک ابری وانیلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک ابری وانیلی
تخم مرغ۵ عدد درشت
شکر۱۰۰ گرم
بکینگ پودر۱  قاشق چایخوری
آرد۸۰ گرم
شیرخشک۲۰ گرم
نشاسته ذرت۲۰ گرم
کره۱۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
مغزیجات دلخواهبرای تزیین

طرز تهیه کیک ابری وانیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک ابری وانیلی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره و تخم مرغ را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله سوم

در ادامه آرد را به همراه نشاسته ذرت، بکینگ پودر و شیر خشک درون الک ریخته، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم. حالا مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم.

مرحه چهارم

زمانی که مایه کیک یکدست شد، کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم و به کاسه اضافه کرده، سپس مجددا مخلوط می کنیم تا کره به خورد مایه کیک برود. حالا درون قالب مافین را با کاغذهای کپسولی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در ادامه دو سوم حجم کاغذها را با مایه کیک پر می کنیم و قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کمی پخته شود. پس از گذشت این زمان درب فر را نیمه باز می کنیم.

مرحله ششم

حالا آجیل را روی کیک ریخته و بلافاصله درب فر را می بندیم، سپس اجازه می دهیم کیک کاملا پخته شده و روی آن طلایی شود. زمانی که روی کیک طلایی شد، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو می بریم.

مرحله هفتم

حالا خلال دندان یا سیخ چوبی را از مرکز کیک خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در نهایت قالب را از فر خارج کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 4 مرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.