طرز تهیه شیرینی کاسترد

فیلم طرز تهیه شیرینی کاسترد شیرینی کاسترد مغزدار مواد لازم برای شیرینی کاسترد طرز تهیه کلوچه کاسترد کیک کاسترد طرز تهیه بیسکویت کاسترد شیرینی کاسترد معصومه رسولی طرز تهیه کوکی کاسترد

شیرینی کاسترد یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که با رسپی های مختلفی پخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی کاسترد در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی کاسترد
کره یا مارگارین۳۰۰ گرم
پودر قند۱ پیمانه
پودر کاسترد۱ پیمانه
وانیل⅛ قاشق چایخوری
آرد۲٫۵ پیمانه

طرز تهیه شیرینی کاسترد

مرحله اول

برای تهیه شیرینی کاسترد خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کره کاملا نرم شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را درون یک کاسه مناسب ریخته و پودر قند را درون آن الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا کره و پودر قند را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. در ادامه وانیل را به کاسه اضافه کرده و مجددا مخلوط می کنیم، سپس پودر کاسترد را درون کاسه الک می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مواد درون کاسه را مجددا هم می زنیم تا پودر کاسترد با مخلوط کره یکدست شود. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک می کنیم و به تدریج به کاسه اضافه کرده، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم درون کاسه جمع شود.

مرحله چهارم

حالا خمیر را درون کیسه فریزر قرار داده و با وردنه پهن کرده، سپس اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت درون یخچال استراحت کند. پس از گذشت ۳۰ دقیقه سینی فر را درون یخچال قرار می دهیم تا کاملا خنک شود.

مرحله پنجم

حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا فر کاملا گرم شود. پس از اتمام استراحت خمیر، آنرا بین دو کیسه فریزر قرار داده و با کمک وردنه پهن می کنیم، سپس با کاتر دلخواه قالب می زنیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی فر را از یخچال خارج کرده و با مقداری روغن مایع چرب می کنیم. در ادامه خمیرهای قالب زده شده را درون سینی فر می چینیم، سپس سینی را به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر قرار می دهیم تا بپزند.

مرحله هفتم

توجه داشته باشید شیرینی ها تغییر رنگ ندهند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند، سپس با شکلات ذوب شده و شربت بار تزیین می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 4 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.