طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی خوی طرز تهیه شیرینی زنجبیلی ساده طرز تهیه شیرینی زنجبیلی نرم طرز تهیه شیرینی زنجبیلی تبریز طرز تهیه شیرینی زنجبیلی خراسان جنوبی طرز تهیه زنجبیلی سنتی طرز تهیه شیرینی زنجبیلی با روغن مایع طرز تهیه شیرینی زنجبیلی بدون فر

شیرینی زنجبیلی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش عطر است که معمولا به همراه چای سرو می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی زنجبیلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی زنجبیلی
روغن صاف قنادی½ پیمانه + ۲٫۵ قاشق غذاخوری
آرد۲ لیوان
پودر زنجبیل½ قاشق چایخوری
پودر قند۱ لیوان سرخالی
بکینگ پودر½ قاشق چایخوری
مواد لازم رومال
عسل۱ قاشق مرباخوری
آب جوش½ فنجان
تخم خرفهبه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی زنجبیلی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی زنجبیلی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن کرده تا فر کاملا گرم شود. در ادامه روغن جامد را درون یک کاسه مناسب ریخته و پودر قند را درون آن الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا آرد را به همراه بکینگ پودر و پودر زنجبیل درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به کاسه اضافه کرده و با نوک انگشت به مدت ۱۵ دقیقه ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف درون کاسه جمع شود.

مرحله سوم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر بدست آمده به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و در دست به صورت گرد فرم می دهیم. حالا خمیرهای گرد شده را درون سینی فر می چینیم.

مرحله چهارم

در ادامه عسل را به همراه آب جوش رقیق کرده و با برس روی خمیرها را رومال می کنیم، سپس مقداری تخم خرفه روی خمیر می ریزیم. حالا سینی را طبقه پایین فر قرار می دهیم تا شیرینی به مدت ۲ دقیقه بپزد.

مرحله پنجم

پس از گذشت این زمان حرارت پایین را خاموش کرده، سپس حرارت بالا را روشن می کنیم. حالا بدون تغییر جای شیرینی ها اجازه می دهیم به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و روی آنها ترک بخورد.

مرحله ششم

زمانی که روی شیرینی ها ترک برداشت، حرارت را خاموش کرده و اجازه می دهیم شیرینی ها درون فر خنک شوند. زمانی که شیرینی ها خنک شدند، آنها را از فر خارج کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 28 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.