طرز تهیه کیک تاینی

طرز تهیه کیک تاینی دوقلو طرز تهیه کیک تاینی بدون فر تاینی کیک چیست کیک تاینی قرص کیک تاینی نی نی سایت

کیک تاینی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک تاینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک تاینی
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
شیر۱ پیمانه سرخالی
روغن مایع۱ پیمانه
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
وانیل½ قاشق چایخوری
بکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکلات صبحانهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک تاینی

مرحله اول

برای تهیه کیک تاینی خوشمزه در ابتدای کار فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم تا فر به طور کامل گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کش دار و کرم رنگ شود. در ادامه روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و دور کند در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس مواد خشک و شیر را به تناوب به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را به دو قسمت یکسان تقسیم می کنیم، سپس به یکی از قسمت های آن پودر کاکائو اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه کیک شکلاتی شود. در ادامه درون قالب های مافین را با کاغذ کپسولی می پوشانیم.

مرحله پنجم

در این مرحله ۱ قاشق غذاخوری از مایه کیک ساده درون کاغذ کپسولی می ریزیم، سپس به همان مقدار از مایه شکلاتی روی مایه ساده ریخته و ۱ قاشق چایخوری شکلات صبحانه در مرکز مایه کیک می ریزیم.

مرحله ششم

حالا مجددا روی شکلات صبحانه ۱ قاشق مایه کیک ساده و ۱ قاشق مایه کیک شکلاتی می ریزیم. در ادامه به همین ترتیب ادامه می دهیم تا مواد تمام شوند، سپس سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله هفتم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک ها به مدت ۳۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان برای اطمینان از پخت کیک، یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هشتم

در صورتی که مایه کیک به خلال دندان یا سیخ چوبی نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک ها کاملا خنک شوند. در نهایت کیک ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.