طرز تهیه کیک هل زعفران

طرز تهیه کیک هل زعفران طرز تهیه کیک هل و گلاب در قابلمه طرز تهیه کیک هل و گلاب و زعفران

کیک هل زعفران یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک هل زعفران در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک هل زعفران
آرد۱٫۵ لیوان
تخم مرغ۲ عدد
شکر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
شیر½ پیمانه
بکینگ پودر۱ قاشق مرباخوری
وانیلنوک قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده غلیظ۳ قاشق غذاخوری
پودر هل۱ قاشق مرباخوری
مواد لازم سس کیک
شیر۱٫۵ لیوان
شکر½ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
زعفران دم کرده غلیظ۳ قاشق غذاخوری
پودر هلنوک قاشق چایخوری
عصاره وانیل۳ قطره
پودر ژلاتین۱ قاشق مرباخوری

طرز تهیه کیک هل زعفران

مرحله اول

برای تهیه کیک هل زعفران خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس تخم مرغ ها را به همراه شکر، وانیل، پودر هل و زعفران دم کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه به خوبی هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که مخلوط تخم مرغ کش دار شد، هم زدن را متوقف می کنیم، سپس روغن مایع را به همراه شیر به کاسه اضافه کرده و با دور کند همزن برقی به مدت ۳۰ ثانیه هم می زنیم تا مواد کاملا ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس به تدریج به کاسه اضافه کرده و به وسیله لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک کاملا یکدست شود.

مرحله پنجم

در ادامه درون یک قالب کف برجسته را با مقداری روغن مایع چرب کرده و آردپاشی می کنیم. حالا قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب خارج شود، سپس مایه کیک را درون قالب ریخته و قالب را چند مرتبه روی سطح کار می کوبیم.

مرحله ششم

حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در این فاصله به سراغ درست کردن سس کیک می رویم، برای این منظور شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله هفتم

در ادامه نشاسته ذرت را به همراه شکر، پودر هل، زعفران دم کرده، عصاره وانیل و پودر ژلاتین را به قابلمه اضافه کرده، سپس مخلوط می کنیم تا مواد درون شیر حل شوند. حالا قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله مخلوط شیر را به صورت مداوم هم می زنیم تا مایه سس به غلظت فرنی برسد، سپس قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم کمی از دمای مایه سس کاسته شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه پخت کیک را تست می کنیم.

مرحله نهم

برای این منظور یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه قالب را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله دهم

در این مرحله کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه مایه سس را به صورت یکنواخن روی کیک ریخته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳ ساعت درون یخچال استراحت کند تا سس سفت شود. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 30 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.