طرز تهیه کیک خرفه

طرز تهیه کیک خرفه , دستور پخت کیک خرفه

کیک خرفه یکی از انواع کیک های سنتی و خوشمزه ایرانی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک خرفه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک خرفه
تخم مرغ ۴عدد
آرد۱ و نیم پیمانه
نشاسته ذرت۲ قاشق غذاخوری
شیر½ پیمانه
گلاب½ یمانه
روغن مایع½ پیمانه
بکینگ پودر۱ و نیم قاشق غذاخوری
تخم خرفه۲ قاشق غذاخوری
پودر هل یا وانیل½ قاشق چایخوری
شکر۱ و ⅓ پیمانه
پودر نارگیل۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک خرفه

مرحله اول

برای تهیه کیک خرفه خوشمزه ابتدای کار تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. در ادامه شکر را به تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم و ۱ دقیقه آخر پودر هل یا وانیل را اضافه می کنیم، سپس به هم زدن ادامه می دهیم تا مخلوط تخم مرغ سفید و کش دار شود. در ادامه شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا گرم شود. توجه داشته باشید شیر جوش نیاید یا خیلی داغ نشود، در حد گرم شدن کفایت می کند. در ادامه شیر گرم را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط تخم مرغ را در حد ترکیب شدن شیر هم می زنیم، سپس گلاب را اضافه می کنیم و مجددا به مدت ۱ دقیقه هم می زنیم. در ادامه روغن مایع را به مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم و در حد ترکیب شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد را به همراه بکینگ پودر و نشاسته ذرت درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس مخلوط می کنیم. در ادامه مخلوط آرد را درون الک می ریزیم، سپس ۳ مرتبه الک می کنیم و طی ۳ مرحله درون مخلوط تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا با لیسک مایه کیک را به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت آن یکدست شود. در ادامه پودر نارگیل را به همراه تخم خرفه درون مایه کیک می ریزیم، سپس در حد مخلوط شدن با لیسک هم می زنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد قرار می دهیم، سپس اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه یک قالب مناسب انتخاب می کنیم، سپس کف آن را با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله هشتم

حالا مایه کیک را به صورت یکدست درون قالب می ریزیم، سپس قالب کیک را چند بار محکم روی سطح کار می کوبیم تا حباب ها و هوای اضافی بین مایه کیک کاملا از بین برود. در ادامه قالب را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله نهم

در این مرحله اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا بپزد. پس از گذشت این زمان کیک را با خلال دندان تست می کنیم، برای این منظور یک خلال دندان در مرکز کیک فر می بریم، سپس خارج می کنیم.

مرحله دهم

حالا در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. در ادامه کیک را از فر خارج می کنیم و اجازه می دهیم کاملا خنک شود، سپس از قالب خارج می کنیم و به اندازه و فرم دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 7 بهمن 1400

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.