طرز تهیه کیک برنجی نارگیلی

طرز تهیه کیک برنجی نارگیلی , دستور پخت کیک برنجی نارگیلی

کیک برنجی نارگیلی یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که به دلیل وجود نارگیل در رسپی آن طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک برنجی نارگیلی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک برنجی نارگیلی
تخم مرغ۴ عدد درشت
آرد برنج۱۵۰ گرم
آرد قنادی۱۴۰ گرم
شکر۱۹۵ گرم
پودر نارگیل چرب۴۰ گرم
روغن مایع۷۰ گرم
شیر۱۲۵ گرم
ماست۵۰ گرم
بکینگ پودر۱۰ گرم
وانیل½ قاشق مرباخوری
پودر هل½ قاشق مرباخوری
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه کیک برنجی نارگیلی

مرحله اول

برای تهیه کیک برنجی نارگیلی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه شکر و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۱۲ تا ۱۵ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کش دار و حجم آن دو برابر شود. در ادامه شیر را به همراه پودر نارگیل، ماست و روغن مایع به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله سوم

در این مرحله مخلوط تخم مرغ را با دور کند همزن برقی در حد مخلوط شدن ۲ دور هم می زنیم تا مواد ترکیب شوند. توجه داشته باشید در این مرحله هم زدن بیش از حد مایه کیک باعث می شود پف تخم مرغ بخوابد.

مرحله چهارم

در ادامه آرد قنادی را به همراه آرد برنج و بکینگ پودر درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس الک را روی کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ قرار می دهیم و کم کم مخلوط آرد را درون آن ریخته و درون کاسه الک می کنیم.

مرحله پنجم

حالا مایه را به وسیله لیسک به صورت دورانی به یک سمت مخلوط می کنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. در ادامه درون قالب مستطیل شکل را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را چندین مرتبه روی سطح کار می کوبیم تا هوا و حباب های اضافی بین مایه کیک از بین برود. حالا قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود.

مرحله هشتم

زمانی که کیک کاملا خنک شد، آنرا به صورت دلخواه برش زده و روی اسلایس ها را با پودر پسته، پودر نارگیل و خلال پسته تزیین می کنیم. در نهایت اسلایس ها را درون ظرف مورد نظرمان قرار داده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 2 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.