طرز تهیه کباب ته تالی

طرز تهیه کباب ته تالی طرز تهیه تتالی مرغ طرز تهیه تتالی گوشت ته تالی چیست

کباب ته تالی یکی از انواع کباب های خوشمزه و سنتی کشورمان است که اصالت آن به استان مرکزی تعلق دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کباب ته تالی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گوشت چرخ کرده۵۰۰ گرم
پیاز۲ عدد
سیب زمینی۳ عدد
گوجه فرنگی۳ عدد
رب گوجه فرنگی۲ قاشق غذاخوری
آب جوش۲ لیوان
آب لیمو ترش تازهبه مقدار کافی
نمک، فلفل سیاه و زردچوبهبه مقدار کافی

طرز تهیه کباب ته تالی

مرحله اول

برای تهیه کباب ته تالی خوشمزه در ابتدای کار یک عدد پیاز را به صورت ریز رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش خارج شود. در ادامه گوشت چرخ کرده را به همراه پیاز رنده شده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مقداری نمک، فلفل سیاه و زردچوبه به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. در ادامه روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس کاسه را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

حالا اجازه می دهیم مواد گوشتی به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان پوست سیب زمینی ها را جدا کرده و به همراه گوجه فرنگی ها می شوییم، سپس هردو را به صورت ورقه ای برش می زنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری روغن مایع درون یک تابه مناسب می ریزیم و مواد گوشتی را از یخچال خارج کرده، سپس درون تابه ریخته و کاملا پخش می کنیم. حالا ورقه های سیب زمینی و گوجه فرنگی را روی گوشت می چینیم.

مرحله پنجم

در ادامه به سراغ درست کردن سس می رویم، برای این منظور پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد می کنیم، سپس یک تابه جداگانه روی حرارت متوسط قرار داده و مقداری روغن مایع به آن اضافه می کنیم.

مرحله ششم

حالا پیاز را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا پیاز سرخ و کاراملی شود، سپس رب گوجه فرنگی را به تابه افزوده و به تفت دادن ادامه می دهیم تا بوی خامی رب گوجه فرنگی کاملا از بین رفته و رنگ آن باز شود.

مرحله هفتم

در ادامه آب جوش را به تابه اضافه کرده و به دلخواه برای طعم دهی بهتر مقداری سبزجات معطر به تابه می افزاییم. حالا سس را به صورت پخش درون تابه حاوی مواد ریخته و تابه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله هشتم

در این مرحله درب تابه را بسته و اجازه می دهیم ته تالی کاملا پخته شود. زمانی که مواد کاملا پخته و نرم شدند، مقداری آب لیمو ترش تازه برای چاشنی به تابه اضافه، سپس بعد از ۵ دقیقه تابه را از روی حرارت بر می داریم.

مرحله نهم

در ادامه ته تالی را به همراه گوجه فرنگی و سیب زمینی درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس سس باقی مانده را به صورت پخش روی ته تالی می ریزیم. در نهایت ته تالی را به همراه پلو زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 16 مرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.