طرز تهیه کوکی کدو حلوایی

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی بدون فر کوکی کدو حلوایی رژیمی

کوکی کدو حلوایی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار در سراسر جهان است که با مواد متعددی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی کدو حلوایی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کوکی کدو حلوایی
روغن جامد یا کره۱۱۰ گرم
آرد۱٫۵ لیوان
شکر قهوه ای یا سفید⅓ لیوان
پوره کدو حلوایی۱ لیوان
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
شکلات چیپسی۳ قاشق غذاخوری
گردو خرد شدهبه مقدار کافی

طرز تهیه کوکی کدو حلوایی

مرحله اول

برای تهیه کوکی کدو حلوایی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آن با دمای محیط هماهنگ شود. در ادامه کره نرم را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا شکر سفید را به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی به مدت ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط کره روشن و خامه ای شود. در ادامه پوره کدو حلوایی خنک شده را به کاسه اضافه کرده و با همزن برقی به مدت ۲ دقیقه هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم تا خمیر نسبتا سفتی حاصل شود. حالا شکلات چیپسی و گردو خرد شده را به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در ادامه خمیر را مجددا هم می زنیم، سپس درون یک کیسه فریزر قرار می دهیم. حالا خمیر را به مدت ۱ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا استراحت کند و پس از آن فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا گرم شود.

مرحله پنجم

حالا درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس از خمیر گلوله های ۳۵ گرمی جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم و با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. در ادامه روی خمیرها مقداری شکلات چیپسی می ریزیم.

مرحله ششم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. توجه داشته باشید زمان پخت کوکی ها بیش از زمان معین شده نباشد، در غیر این صورت کوکی ها خشک می شوند.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم کوکی ها کاملا خنک شوند. زمانی که کوکی ها خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا کرده و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.