طرز تهیه قرابیه نمکی

طرز تهیه قرابیه نمکی , دستور پخت قرابیه نمکی

قرابیه نمکی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار کشور ترکیه است که با مواد و رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه قرابیه نمکی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم قرابیه نمکی
آرد سفید۲٫۵ پیمانه
روغن مایع⅔ پیمانه
کره۱۲۵ گرم
سرکه انگور۱٫۵ قاشق غذاخوری
پودر قند۱ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
سیاهدانه۱ قاشق چایخوری
مواد لازم رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
سیاهدانهبه مقدار کافی

طرز تهیه قرابیه نمکی

مرحله اول

برای تهیه قرابیه نمکی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کره کاملا نرم شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود.

مرحله دوم

حالا کره نرم را به همراه روغن مایع، سیاهدانه، نمک، سرکه انگور و سفیده تخم مرغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس پودر قند را درون کاسه الک کرده و با همزن دستی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک کرده و طی ۲ مرحله به کاسه می افزاییم، سپس مخلوط می کنیم تا خمیر درون کاسه جمع شود. در ادامه خمیر را ورز می دهیم تا خمیری لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود.

مرحله چهارم

در صورتی که خمیر چسبیده بود، کم کم به آن آرد اضافه کرده و ورز دهید. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و از خمیر به اندازه یک گردو جدا کرده، سپس گرد می کنیم و درون سینی فر می چینیم.

مرحله پنجم

حالا روی خمیرها را با زرده تخم مرغ رومال کرده و مقداری سیاهدانه روی آنها می ریزیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم قرابیه ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا بپزند.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به قرابیه ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت قرابیه ها را از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 9 مرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.