طرز تهیه شیرینی ارده

طرز تهیه شیرینی ارده و گردو شیرینی ارده ای قدیما شیرینی ارده و کنجد شیرینی ارده ارومیه شیرینی ارده ترکیه

شیرینی ارده یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار است که بافت بسیار نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی ارده در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی ارده
ارده۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
کره۱۵۰ گرم
زرده تخم مرغ۱ عدد
وانیل۱ قاشق چایخوری
آرد سفید۳ پیمانه

طرز تهیه شیرینی ارده

مرحله اول

برای تهیه شیرینی ارده خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا کره نرم را همراه با شکر، ارده، زرده تخم مرغ و وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم. در ادامه نصف مقدار آرد را درون کاسه الک می کنیم، سپس مواد را با همزن دستی در حد جمع شدن خمیر مخلوط می کنیم.

مرحه سوم

حالا مابقی آرد را الک می کنیم و کم کم به کاسه اضافه کرده، سپس با نوک انگشت مخلوط می کنیم تا خمیری نسبتا سفتی که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم.

مرحله چهارم

در این مرحله از خمیر به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و در دست گرد می کنیم، سپس روی خمیر را درون کنجد فرو برده و درون سینی فر می چینیم. در ادامه با کف فنجان روی خمیرها را کمی فشار می دهیم تا تخت شوند.

مرحله پنجم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۲۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آن ها اجازه می دهیم خنک شوند.

مرحله ششم

پس از اینکه شیرینی ها کاملا خنک شدند، آنها را از کاغذ روغنی جدا می کنیم، سپس درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در نهایت شیرینی ها را به همراه چای تازه دم یا کافی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 9 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.