طرز تهیه کیک براونی

طرز تهیه کیک براونی ساده طرز تهیه کیک براونی شکلاتی طرز تهیه کیک براونی دو رنگ طرز تهیه کیک براونی شف طیبه طرز تهیه کیک براونی بدون شکلات طرز تهیه کیک براونی بدون فر طرز تهیه کیک براونی با پودر اماده آموزش تصویری کیک براونی

کیک براونی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که دارای رسپی های متنوعی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک براونی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک براونی
تخم مرغ۳ عدد
شکلات تلخ۲۰۰ گرم
شکر۱ پیمانه
آرد سفید۱ پیمانه
کره۱۵۰ گرم
وانیل½ قاشق چایخوری
نمکنوک قاشق چایخوری
گردوبه مقدار کافی
شکلات چیپسیبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک براونی

مرحله اول

برای تهیه کیک براونی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل شکلات تلخ و تخم مرغ ها را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط همانگ شوند. حالا فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره را درون یک قابلمه کوچک ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره کاملا ذوب شود.حالا کره ذوب شده را به کاسه حاوی شکلات تلخ اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله سوم

زمانی که شکلات با حرارت کره کاملا ذوب شد، تخم مرغ ها را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم، سپس شکر را به آن اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط تخم مرغ کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله چهارم

حالا مخلوط مایه شکلات تلخ را به کاسه حاوی مخلوط تخم مرغ اضافه کرده و در حد مخلوط شدن با همزن برقی هم می زنیم تا مواد تلفیق شوند. در ادامه آرد را ۳ مرتبه الک کرده و به همراه نمک و وانیل به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله مواد درون کاسه را با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شود. حالا قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله ششم

در ادامه مقداری شکلات چیپسی و گردو خرد شده به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم، سپس قالب را طبقه وسط فر می گذاریم. حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۲۵ تا ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود.

مرحله هفتم

پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبید کیک کاملا پخته است. در نهایت کیک را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.