طرز تهیه شیرینی دانه قهوه

طرز تهیه شیرینی دانه قهوه , دستور پخت شیرینی دانه قهوه

شیرینی دانه قهوه یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و مجلسی است که برای پذیرایی بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دانه قهوه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی دانه قهوه
آرد۲ لیوان
پودر قند⅔ لیوان
نشاسته ذرت½ لیوان
کره۱۲۵ گرم
پودر کاکائو۳ قاشق غذاخوری
پودر قهوه۲ قاشق غذاخوری
تخم مرغ۱ عدد
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
وانیل¼ قاشق چایخوری

طرز تهیه شیرینی دانه قهوه

مرحله اول

برای تهیه شیرینی دانه قهوه مجلسی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس کره نرم را به همراه تخم مرغ درون یک کاسه مناسب می ریزیم و پودر قند، پودر کاکائو، پودر قهوه و نشاسته ذرت را درون الک ریخته، سپس درون کاسه الک می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مواد درون کاسه را با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا آرد را به همراه بیکینگ پودر و وانیل درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس کم کم به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

حالا مخلوط می کنیم تا خمیری نسبتا نرم و لطیفی که به دست نمی چسبد حاصل شود. در ادامه خمیر را با نوک انگشت جمع می کنیم و به اندازه دلخواه از خمیر جداکرده، سپس به شکل بیضی فرم می دهیم.

مرحله پنجم

حالا با چاقو یک خط عمیق روی خمیر می اندازیم تا شکل آن همانند دانه قهوه شود. در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرها را درون سینی می چینیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : سه شنبه 11 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.