طرز تهیه کوبیده مرغ در فر

طرز تهیه کوبیده مرغ در توستر طرز تهیه کباب کوبیده در آون توستر کوبیده مرغ در فر نی نی سایت طرز تهیه کباب کوبیده گوشت و مرغ در فر طرز تهیه کباب کوبیده در توستر نی نی سایت طرز تهیه کوبیده مرغ و گوشت مخلوط تابه ای دمای فر برای کوبیده مرغ

کوبیده مرغ در فر یکی از انواع کباب های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوبیده مرغ در فر در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
مخلوط سینه و ران مرغ۵۰۰ گرم
دنبه۵۰ گرم
پیاز۱ عددد متوسط
سیر۲ حبه
زعفران دم کرده غلیظ۲ قاشق غذاخوری
جعفری تازه۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ترش۱ قاشق مرباخوری
فلفل دلمه ای½ قاشق چایخوری
نمک، فلفل سیاه و پودر سماقبه مقدار کافی

طرز تهیه کوبیده مرغ در فر

مرحله اول

برای تهیه کوبیده مرغ در فر خوشمزه در ابتدای کار سینه و ران مرغ را فیله کرده و به همراه دنبه درون یک کاسه مناسب چرخ می کنیم. در ادامه پیاز را با دندانه های درشت رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم.

مرحله دوم

زمانی که آب اضافی پیاز گرفته شد، آنرا به همراه مقداری نمک، فلفل سیاه، سماق، زعفران دم کرده و آب لیمو ترش به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم. در ادامه سیر و فلفل دلمه ای را به صورت ریز رنده می کنیم.

مرحله سوم

حالا سیر و فلفل دلمه ای را به کاسه اضافه کرده و به مدت ۵ دقیقه ورز می دهیم تا مواد ترکیب شده و گوشت مرغ منسجم شود. در ادامه جعفری تازه را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله روی کاسه را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم مایه کوبیده به مدت ۲ تا ۳ ساعت درون یخچال بماند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. ۱۵ دقیقه قبل فر را با حرارت ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله پنجم

حالا درون سینی فر را با مقداری روغن مایع چرب کرده و مایه کوبیده را درون آن می ریزیم، سپس روی آنرا کاملا صاف کرده و با چاقو تیز به اندازه های دلخواه برش می زنیم. در ادامه سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله ششم

در این مرحله اجازه می دهیم کوبیده مرغ درون فر بماند تا کاملا پخته شود، سپس چندین مرتبه بین پخت روی کوبیده ها را با آب درون سینی رومال می کنیم تا خشک نشوند. زمانی که آب درون سینی تبخیر شد، سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی کوبیده ها را به دلخواه با کره ذوب شده رومال می کنیم، سپس آنها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم. در نهایت کوبیده های مرغ را به همراه گوجه فرنگی سرخ شده و پیاز جعفری سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.