طرز تهیه بال مرغ سوخاری

طرز تهیه بال و کتف سوخاری طرز تهیه بال مرغ در ماهیتابه طرز تهیه بال مرغ سوخاری در فر طرز تهیه بال سوخاری پولکی طرز تهیه بال سوخاری فوری طرز تهیه بال سوخاری فست فودی طرز تهیه بال سوخاری بدون فر طرز تهیه کتف و بال سوخاری رستورانی

بال مرغ سوخاری یکی از انواع غذاهای خوشمزه و بین المللی است که طرفدارهای زیادی در سراسر جهان دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بال مرغ سوخاری در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
بال مرغ۵۰۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
ماست۶ قاشق غذاخوری
زعفران آب کرده۱ قاشق چایخوری
آب لیمو ترش تازه۱ قاشق چایخوری
آرد سوخاری سادهبه مقدار کافی
پودر سوخاری پولکیبه مقدار کافی
پودر زنجبیل، سس سویا و گرام ماسالابه مقدار کافی
نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه بال مرغ سوخاری

مرحله اول

برای تهیه بال مرغ سوخاری خوشمزه در ابتدای کار بال های مرغ را درون یک قابلمه مناسب می چینیم، سپس مقداری نمک، زردچوبه و به اندازه ای که روی تکه های بال مرغ را بگیرد به قابلمه آب اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم بال های مرغ به مدت ۲۰ دقیقه درون آب جوش بمانند تا نیم پز شوند. پس از گذشت این زمان قابلمه را از روی حرارت برداشته و بال های مرغ را آبکشی می کنیم تا آب اضافی شان خارج شده و خنک شوند.

مرحله سوم

در ادامه ماست و تخم مرغ را درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس به خوبی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ از لختگی خارج شود. حالا مقداری نمک، فلفل سیاه، زعفران دم کرده و آب لیمو ترش تازه به کاسه می افزاییم.

مرحله چهارم

در این مرحله مقداری پودر زنجبیل، سس سویا و گرام ماسالا به کاسه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا آرد سوخاری را کم کم به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم.

مرحله پنجم

زمانی که مخلوط تخم مرغ به غلظت ماست رقیق شده رسید، اضافه کردن آرد سوخاری را متوقف می کنیم. در ادامه بال های مرغ را به کاسه اضافه کرده و مخلوط می کنیم تا بال های مرغ به مواد طعم دهنده آغشته شوند.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم بال های مرغ به مدت ۳۰ دقیقه درون مخلوط تخم مرغ بمانند تا مزه ها به خورد آنها بروند. پس از گذشت این زمان بال های مرغ را دانه دانه درون پودر سوخاری می غلطانیم تا سطح آنها را پوشش بدهد.

مرحله هفتم

در این مرحله یک قابلمه گود روی حرارت ملایم گذاشته و به اندازه ای که بال ها درون آن شناور بمانند روغن مایع اضافه می کنیم. حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس بال ها را به قابلمه می افزاییم.

مرحله هشتم

در ادامه بال های مرغ را کاملا سرخ کرده و روی دستمال مخصوص روغن گیری می گذاریم تا روغن اضافی آنها کشیده شود. در نهایت بال ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه سس دلخواه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 28 مرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.