طرز تهیه شوید پلو با ماهیچه

طرز تهیه شوید پلو با ماهیچه رستورانی طرز تهیه شوید پلو با شوید خشک طرز تهیه پلو ماهیچه ساده طرز تهیه شوید پلو با شوید تازه طرز تهیه شوید پلو ساده

شوید پلو با ماهیچه یکی از انواع غذاهای خوشمزه و مجلسی ایرانی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شوید پلو با ماهیچه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۳ نفر
ماهیچه گوسفندی۴۰۰ گرم
برنج۳ پیمانه
شوید خشک۳ قاشق غذاخوری
پیاز۳ عدد بزرگ
کره۵۰ گرم
زعفران دم کرده۱ فنجان
سیر۴ حبه
چوب دارچین۱ عدد متوسط
زردچوبه، نمک و فلفل سیاهبه مقدار کافی

طرز تهیه شوید پلو با ماهیچه

مرحله اول

برای تهیه شوید پلو با ماهیچه خوشمزه در ابتدای کار یک قابلمه مناسب را روی حرارت ملایم گذاشته و کره را به آن می افزاییم، سپس ماهیچه را به قابلمه اضافه کرده و دو طرفش را به خوبی سرخ می کنیم.

مرحله دوم

حالا سیر را به همراه چوب دارچین و مقداری فلفل سیاه و زردچوبه به قابلمه اضافه کرده و کمی تفت می دهیم تا عطر ادویه ها آزاد شود. در ادامه پیازها را به صورت خلالی خرد کرده و درون قابلمه روی ماهیچه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله زعفران دم کرده را به قابلمه اضافه کرده، سپس درب قابلمه را بسته و اجازه می دهیم ماهیچه با آب پیاز به مدت ۴ تا ۵ ساعت کاملا پخته شود. پس از گذشت ۴ ساعت یک قابلمه را تا نیمه پر از آب می کنیم.

مرحله چهارم

حالا قابلمه را روی حرارت زیاد گذاشته و اجازه می دهیم آب جوش بیاید. زمانی که آب جوش آمد، برنج را شسته و به همراه مقداری نمک به قابلمه اضافه می کنیم، سپس اجازه می دهیم برنج به مدت ۸ تا ۱۲ دقیقه درون آب جوش بماند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این مدت، زمانی که پخت اولیه برنج انجام شد، قابلمه را از روی حرارت برداشته و برنج را آبکشی می کنیم. در ادامه مقداری روغن مایع درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس ته دیگ دلخواهمان را فیکس می کنیم.

مرحله ششم

حالا برنج را به همراه شوید خشک به صورت لایه ای درون قابلمه ریخته، سپس درب قابلمه را می بندیم. در ادامه روی حرارت ملایم شعله پخش کن می گذاریم و قابلمه را روی آن قرار داده و اجازه می دهیم پلو به مدت ۴۵ دقیقه دم بکشد.

مرحله هفتم

۳۰ دقیقه آخر پخت ماهیچه، نمک آنرا اندازه کرده و مخلوط می کنیم. زمانی که شوید پلو دم کشید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و پلو را درون ظرف مورد نظرمان می ریزیم، سپس به همراه ماهیچه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 20 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.