طرز تهیه کیک بهشتی

طرز تهیه کیک بهشتی , دستور پخت کیک بهشتی بدون فر

کیک بهشتی یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که بسیار بافت نرم و لطیفی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک بهشتی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک بهشتی
تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ لیوان
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر هل½ قاشق چایخوری
روغن مایع½ لیوان
گلاب½ لیوان
پودر زعفران۱ قاشق  چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
آرد۲ لیوان

طرز تهیه کیک بهشتی

مرحله اول

برای تهیه کیک بهشتی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا فر کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر درون یک کاسه نسبتا گود و جادار می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا کرم رنگ و کش دار شود. در ادامه روغن، گلاب و پودر زعفران را به ترتیب به کاسه اضافه کرده و پس از اضافه کردن در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله سوم

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا هیچ گلوله ای درون مایه کیک باقی نماند.

مرحله چهارم

حالا درون قالب مورد نظرمان را با روغن جداکننده کاملا چرب می کنیم، سپس مایه کیک را درون قالب می ریزیم. در ادامه قالب را چندین مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی بین مایه کیک از بین برود.

مرحله پنجم

در این مرحله قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله ششم

در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج می کنیم. در نهایت اجازه می دهیم کیک کاملا خنک شود، سپس کیک را از قالب جدا کرده و به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 24 مرداد 1401
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.