طرز تهیه کیک گلاب

طرز تهیه کیک گلاب و هل طرز تهیه کیک گلاب بدون شیر طرز تهیه کیک گلاب و زعفران و هل طرز تهیه کیک گلاب و دارچین طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با سس مخصوص طرز تهیه کیک هل و گلاب در قابلمه طرز تهیه کیک هل و گردو طرز تهیه کیک گلاب و گردو

کیک گلاب یکی از انواع کیک های خوشمزه و پرطرفدار است که به دلیل وجود گلاب عطر بی نظیری دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گلاب در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک گلاب
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
مخلوط شیر و گلاب⅔ پیمانه
شکر⅔ پیمانه
بیکینگ پودر۱ قاشق غذاخوری
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
مواد لازم فرنی
آرد برنج۳ قاشق غذاخوری
شیر۱ لیوان
گلاب۳ قاشق غذاخوری
شکر۶ قاشق غذاخوری
پودر ژلاتین½ قاشق غذاخوری
آب¼ لیوان

طرز تهیه کیک گلاب

مرحله اول

برای تهیه کیک گلاب خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه سفیده و زرده تخم مرغ را از هم جدا کرده و درون دو کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله دوم

حالا نصف مقدار شکر را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ می افزاییم، سپس با دور تند همزن برقی به مدت ۵ دقیقه هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ کاملا ابری و پفکی شود. در ادامه سفیده تخم مرغ را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله سوم

در این مرحله مابقی مقدار شکر را به همراه روغن مایع و وانیل به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا مخلوط زرده تخم مرغ کاملا کرم رنگ و کش دار شود.

مرحله چهارم

حالا مخلوط شیر و گلاب را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی چند مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک هم می زنیم.

مرحله پنجم

در ادامه سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست شده و پف سفیده تخم مرغ نخوابد. حالا قالب را با مقداری روغن چرب می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله مقداری آرد درون قالب می پاشیم، سپس قالب را بر می گردانیم تا آرد اضافی از قالب ریخته شود. حالا مایه کیک را درون قالب ریخته و آنرا چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم تا هوای اضافی خارج شود.

مرحله هفتم

در ادامه قالب را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در این فاصله به سراغ درست کردن فرنی می رویم، برای این منظور شیر را درون یک قابلمه مناسب می ریزیم.

مرحله هشتم

حالا آرد برنج را به همراه شکر و گلاب به قابلمه اضافه کرده و هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شود. در ادامه قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم تا فرنی به غلظت مورد نظرمان نزدیک شود.

مرحله نهم

در این مرحله ژلاتین را با آب مخلوط کرده و روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذرات ژلاتین کاملا حل شوند. در ادامه مخلوط ژلاتین را به قابلمه اضافه کرده و پس از هم زدن قابلمه را از روی حرارت بر می داریم تا فرنی خنک شود.

مرحله دهم

پس از گذشت ۴۵ دقیقه یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است. حالا قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله یازدهم

در ادامه کیک را از قالب جدا کرده و به صورت که ۱ سانتی متر از لبه فاصله داشته باشید به صورت دایره ای با چاقو برش می زنیم. حالا قسمت برش زده شده را به عمق یک و نیم سانتی متر خالی کرده و مایه فرنی را درون آن می ریزیم.

مرحله دوازدهم

در این مرحله کیک را به مدت ۳ تا ۴ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا مایه فرنی کاملا سفت شود، سپس از یخچال خارج کرده و به صورت دلخواه برش می زنیم. در نهایت کیک را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : دوشنبه 10 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.