طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با شیر طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با سس مخصوص کیک گلاب و زعفران و هل طرز تهیه کیک گلاب و زعفران بدون شیر طرز تهیه کیک گلاب و زعفران با ماست طرز تهیه کیک گلاب و گردو کیک گلاب و زعفران در قابلمه

کیک گلاب و زعفران یکی از انواع کیک های خوشمزه و خوش عطر است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک گلاب و زعفران در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک گلاب و زعفران
آرد۲ پیمانه
تخم مرغ۳ عدد
مخلوط شیر و گلاب⅔ پیمانه
شکر⅔ پیمانه
بیکینگ پودر۱ بسته
روغن مایع۲ قاشق غذاخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه کیک گلاب و زعفران

مرحله اول

برای تهیه کیک گلاب و زعفران خوشمزه در ابتدا کار سفیده ها و زرده های تخم مرغ را از هم جدا کرده و درون دو کاسه مجزا می ریزیم. در ادامه نصف مقدار شکر را به کاسه حاوی سفیده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله دوم

حالا با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا سفیده تخم مرغ کاملا ابری و پفکی شود. در ادامه مخلوط سفیده تخم مرغ را تا مابقی مواد کیک آماده شوند درون یخچال قرار می دهیم تا آب نیندازد.

مرحله سوم

در این مرحله فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن کرده، سپس اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. حالا باقی مانده شکر را به همراه زعفران دم کرده، روغن مایع و وانیل به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مخلوط زرده تخم مرغ را با دور تند همزن برقی به مدت ۵ تا ۷ دقیقه هم می زنیم تا کش دار شود. حالا مخلوط شیر و گلاب را به کاسه حاوی زرده تخم مرغ اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله آرد و بیکینگ پودر را ۳ مرتبه الک می کنیم، سپس طی ۲ تا ۳ مرحله به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم. در ادامه مخلوط سفیده تخم مرغ را از یخچال خارج می کنیم.

مرحله ششم

حالا سفیده تخم مرغ را به کاسه حاوی مایه کیک اضافه کرده و به آرامی با لیسک فولد می کنیم تا پف سفیده تخم مرغ نخوابد. در ادامه قالب مورد نظرمان را با مقداری روغن چرب می کنیم و آرد پاشی می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله مایه کیک را درون قالب ریخته و آنرا چند مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم، سپس قالب را طبقه وسط فر می گذاریم. در ادامه اجازه می دهیم کیک به مدت ۴۰ تا ۵۰ دقیقه درون فر بماند تا پخته شود.

مرحله هشتم

پس از گذشت این زمان یک سیخ چوبی یا خلال دندان در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده بود کیک کاملا پخته است، سپس قالب را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم کیک خنک شود.

مرحله نهم

در ادامه کیک را درون ظرف مورد نظرمان بر می گردانیم و به دلخواه مقداری پودر قند به عنوان تزیین روی کیک الک می کنیم، سپس با پودر پسته تزیین می کنیم. در نهایت کیک را به همراه چای سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 8 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.