طرز تهیه کوکی اتریشی

طرز تهیه کوکی اتریشی , دستور پخت کوکی اتریشی

کوکی اتریشی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکی اتریشی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کوکی اتریشی
کره۱۰۰ گرم
پودر قند۵۰ گرم
تخم مرغ۲۵ گرم
وانیلنوک قاشق چایخوری
آرد۱۴۰ گرم

طرز تهیه کوکی اتریشی

مرحله اول

برای تهیه کوکی اتریشی خوشمزه در ابتدای کار تمام مواد یخچالی را از ۱ ساعت قبل از یخچال خارج کرده و در فضای آشپزخانه قرار می دهیم تا دمای آنها با دمای محیط یکی شود. حالا فر را با دمای ۱۶۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر به طور کامل گرم شود. در ادامه پودر قند را درون الک ریخته و درون یک کاسه مناسب الک می کنیم، سپس وانیل را به همراه کره به کاسه می افزاییم و با قاشق هم می زنیم تا مواد با هم ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. در ادامه آرد را یکباره به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا خمیری نرم و بسیار چسبنده حاصل شود.

مرحله چهارم

در این مرحله خمیر را درون قیف ماسوره ای با سر ماسوره دلخواه می ریزیم، سپس خمیر را درون قیف کمی ماساژ می دهیم تا حباب های بین خمیر از بین برود. حالا سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و خمیر را درون آن پایپ می کنیم.

مرحله پنجم

در ادامه سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کوکی ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شده و اطراف آنها کمی تغییر رنگ بدهد. پس از گذشت این مدت، زمانی که کوکی ها پخت، سینی را از فر خارج می کنیم.

مرحله ششم

در این مرحله بدون دست زدن به کوکی ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند، سپس آنها از کاغذ روغنی جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان منتقل می کنیم. در نهایت کوکی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : چهارشنبه 26 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.