طرز تهیه چیز کیک انبه

طرز تهیه چیز کیک انبه , دستور پخت چیز کیک انبه یخچالی

چیز کیک انبه یکی از انواع دسرهای خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه چیز کیک انبه در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم چیز کیک انبه
پودر بیسکویت۱۵۰ گرم
کره۶۰ گرم
پنیر خامه ای بدون نمک۳۰۰ گرم
پودر قند۹۰ گرم
پودر ژلاتین۲ قاشق غذاخوری
خامه قنادی فرم گرفته۲۰۰ گرم
انبه۱ عدد
نوتلا یا شکلات صبحانه۲ قاشق سوپخوری

طرز تهیه چیز کیک انبه

مرحله اول

برای تهیه چیز کیک انبه خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل تمام مواد یخچالی را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم دمای آنها با دمای محیط هماهنگ شود. حالا کره را روی حرارت بخار کتری بنماری می کنیم تا ذوب شود.

مرحله دوم

در این مرحله کره، پودر بیسکویت و خامه صبحانه را مخلوط کرده، سپس درون قالب کمربندی را با کاغذ روغنی می پوشانیم. در ادامه مواد کراست را درون قالب ریخته و روی آنرا با قاشق کاملا صاف و یکدست می کنیم.

مرحله سوم

حالا قالب را به مدت ۳۰ دقیقه درون یخچال قرار می دهیم، سپس پنیر خامه ای را درون یک کاسه مناسب می ریزیم و پودر قند را درون کاسه الک می کنیم. در ادامه مواد را به خوبی هم می زنیم تا یکدست شوند.

مرحله چهارم

در این مرحله پودر ژلاتین را به همراه مقدار کمی آب روی حرارت بخار کتری بنماری کرده و به کاسه می افزاییم، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا ژلاتین درون مایه پخش شود. حالا خامه قنادی فرم گرفته شده را درون کاسه می ریزیم.

مرحله پنجم

در ادامه مایه پنیری را با لیسک به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند، سپس مایه را به دو قسمت تقسیم کرده و به یکی از قسمت ها شکلات صبحانه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا مایه پنیری شکلاتی شود.

مرحله ششم

در این مرحله قالب را از یخچال خارج کرده، سپس مایه شکلاتی را درون قالب ریخته و روی آنرا کاملا صاف و یکدست می کنیم. حالا قالب را درون یخچال بر می گردانیم و اجازه می دهیم چیز کیک به مدت ۲ ساعت استراحت کند.

مرحله هفتم

حالا پوست انبه را جدا کرده و گوشت آنرا پوره می کنیم، سپس به کاسه حاوی مایه پنیری باقی مانده اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا ترکیب شوند. در ادامه مایه را درون قالب سیلیکونی ریخته و درون فریزر قرار می دهیم.

مرحله هشتم

پس از گذشت ۲ ساعت قالب ها را از یخچال و فریزر خارج کرده، سپس چیز کیک را از قالب جدا کرده و درون ظرف مورد نظرمان قرار می دهیم. در ادامه مخلوط پوره انبه را از قالب جدا کرده و روی چیز کیک قرار می دهیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 6 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.