طرز تهیه شیرینی شکر پاره

طرز تهیه شکر پاره ساده شیرینی شکر پاره بدون ارد سمولینا شیرینی شکر پاره آشپزخانه کوچک من شکر پاره ترکیه فیلم شیرینی شکر پاره طرز تهیه شیرینی با شکر آرد شکر پاره چیست

شیرینی شکر پاره یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و ساده است که با رسپی ها مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی شکر پاره در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم شیرینی شکر پاره
کره۱۷۵ گرم
تخم مرغ۱ عدد
روغن مایع۱ فنجان
پودر قند۱ فنجان
ایرمیک۱ فنجان
آرد۳ لیوان
وانیل۱ بسته
بیکینگ پودر۱ بسته
مغز بادام۲۲ عدد
مواد لازم شربت
شکر۱٫۵ لیوان
آب۲٫۵ فنجان
لیمو ترش۱ اسلایس

طرز تهیه شیرینی شکر پاره

مرحله اول

برای تهیه شیرینی شکر پاره خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و در دمای محیط قرار می دهیم تا کاملا نرم شود. در ادامه فر را روی حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله دوم

حالا اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به همراه روغن مایع، تخم مرغ، ایرمیک، شکر، وانیل و بیکینگ پودر درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس پودر قند و آرد را درون الک می ریزیم.

مرحله سوم

حالا مواد درون کاسه را به خوبی با نوک انگشت ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. توجه داشته باشید خمیر را با کف دست ورز ندهید، در غیر این صورت خمیر روغن انداخته و شیرینی ها سفت می شوند.

مرحله چهارم

در ادامه از خمیر به اندازه یک نارنگی کوچک جدا کرده و به صورت قلقلی فرم می دهیم، سپس درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم. حالا خمیرها را با فاصله از هم درون سینی چیده و روی خمیرها یک مغز بادام می گذاریم.

مرحله پنجم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند و روی آنها ترک بردارد. حالا به سراغ درست کردن شربت شیرینی ها می رویم.

مرحله ششم

برای این منظور شکر و آب را درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت قرار می دهیم تا ذرات شکر کاملا حل شوند در ادامه اسلایس لیمو ترش را به قابلمه اضافه کرده و پس از آن از روی حرارت بر می داریم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود. پس از گذشت ۳۰ دقیقه زمانی که شیرینی ها طلایی شدند، سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به آنها اجازه می دهیم شیرینی ها کاملا خنک شوند.

مرحله هشتم

زمانی که شیرینی ها خنک شدند، مقداری شربت روی آنها ریخته و به مدت ۳ ساعت درون یخچال قرار می دهیم تا شربت به خورد آنها برود. پس از گذشت این زمان شیرینی ها را به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.