طرز تهیه شیرینی دانمارکی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی بازاری طرز تهیه شیرینی دانمارکی در توستر طرز تهیه شیرینی دانمارکی در ماکروفر طرز تهیه شیرینی دانمارکی بدون فر طرز تهیه شیرینی دانمارکی با ماست طرز تهیه شیرینی دانمارکی مریم ابراهیمی طرز تهیه شیرینی دانمارکی به خانه برمیگردیم طرز تهیه کرم شیرینی دانمارکی در خانه

شیرینی دانمارکی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و پرطرفدار ایرانی است که نام دیگر آن شیرینی گل محمدی می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه شیرینی دانمارکی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای خمیر شیرینی
آرد۳٫۵ پیمانه
کره نرم۳۵ گرم
شیر ولرم½ پیمانه
پودر خمیر مایه۱٫۵ قاشق غذاخوری
شکر⅓ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
سفیده تخم مرغ۱ عدد
وانیل½ قاشق چایخوری
زعفران دم کرده۳ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای کرم شیرینی
شیر۱ پیمانه
گلاب۲ قاشق غذاخوری
شکر⅓ پیمانه
وانیل½ قاشق چایخوری
پودر نشاسته گندم یا ذرت۴ قاشق غذاخوری
مواد لازم برای رومال
زرده تخم مرغ۱ عدد
زعفران دم کرده۱ قاشق غذاخوری
کنجدبه مقدار کافی
شربت باربه مقدار کافی
آببه مقدار کافی

طرز تهیه شیرینی دانمارکی

مرحله اول

برای تهیه شیرینی دانمارکی به روش خانگی در ابتدای کار خمیر دانمارکی را آماده می کنیم، برای این منظور شیر ولرم را به همراه ۲  قاشق مرباخوری از مقدار شکر و خمیر مایه دروون یک کاسه نسبتا بزرگی ریخته و مخلوط می کنیم.

مرحله دوم

حالا روی کاسه را با درپوش می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم خمیر مایه به مدت ۱۰ دقیقه در دمای محیط استراحت کند تا فرآیند تخمیر انجام شود. در ادامه تخم مرغ، سفیده تخم مرغ و وانیل را درون یک کاسه جداگانه می ریزیم.

مرحله سوم

در این مرحله تخم مرغ و سفیده تخم مرغ را با چنگال به خوبی هم می زنیم تا بافت آنها از لختگی خارج شود، سپس به کاسه حاوی خمیر مایه اضافه می کنیم و با همزن دستی به خوبی هم می زنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله چهارم

در ادامه زعفران دم کرده را به کاسه اضافه کرده و هم می زنیم تا مایه زعفرانی شود. حالا آرد را ۳ مرتبه الک کرده و طی ۲ مرحله به کاسه افزوده و مخلوط می کنیم تا خمیر جمع شود، سپس کره نرم شده را به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله پنجم

در این مرحله خمیر را به مدت ۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و یکدست حاصل شود. حالا خمیر را درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم، سپس روی کاسه را با سلفون می پوشانیم تا خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند.

مرحله ششم

در این فاصله به سراغ درست کردن کرم شیرینی می رویم، برای این منظور شیر را به همراه پودر نشاسته، گلاب، وانیل و شکر درون یک قابلمه مناسب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار داده و به صورت مداوم هم می زنیم.

مرحله هفتم

زمانی که کرم به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجاره می دهیم کرم کاملا خنک شود. توجه داشته باشید هر از گاهی کرم را مخلوط کرده تا رویه نبندد. پس از اتمام زمان استراحت خمیر فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود، سپس خمیر را مجددا ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود. حالا خمیر را روی سطح کار گذاشته و با وردنه به صورت مستطیل باز می کنیم و اطراف خمیر را با چاقو برش می زنیم تا کاملا صاف و یکدست شود.

مرحله نهم

در این مرحله کرم شیرینی را درون قیف یکبار مصرف ریخته و به صورت عمودی به مقدار زیادروی خمیر پایپ می کنیم. حالا لبه های خمیر را روی هم گذاشته و با دست کاملا فیکس می کنیم تا خمیر باز نشود، سپس خمیر را به اندازه های دلخواه برش می زنیم.

مرحله دهم

در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرها را درون سینی با فاصله از هم می چینیم. حالا روی شیرینی ها را با مخلوط زرده تخم مرغ و زعفران دم کرده رومال می کنیم و مقداری کنجد روی آنها می پاشیم.

مرحله یازدهم

در این مرحله سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم شیرینی ها به مدت ۱۵ تا ۲۰ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته و روی آنها طلایی و خوشرنگ شود. پس از گذشت این زمان شربت بار را با مقداری آب مخلوط کرده تا رقیق شود.

مرحله دوازدهم

حالا سینی را از فر خارج کرده و شیرینی ها را با مخلوط شربت بار رومال می کنیم، سپس اجازه می دهیم کاملا خنک شوند. در نهایت شیرینی ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : پنج شنبه 13 مرداد 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.