طرز تهیه نان هات داگ

طرز تهیه نان هات داگ طرز تهیه خمیر هات داگ نان باگت هات داگ

نان هات داگ یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان هات داگ در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان هات داگ
شیر پرچرب۶۰ گرم
آب۱ پیمانه
کره۲ قاشق غذاخوری
آرد نان۴ پیمانه
خمیر مایه فوری۷ گرم
شکر۱ قاشق غذاخوری
نمک۱٫۵ قاشق چایخوری
تخم مرغ۲ عدد درشت
کنجد۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه نان هات داگ

مرحله اول

برای تهیه نان هات داگ خوشمزه در ابتدای کار آب را به همراه کره و شیر درون شیر جوش ریخته و روی حرارت ملایم قرار می دهیم تا کره ذوب شود. توجه داشته باشید مخلوط شیر و کره نجوشد، در حد آب شدن کره کافی می باشد.

مرحله دوم

حالا مخلوط شیر را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه ۳ پیمانه از آرد را درون کاسه همزن خمیر زن الک می کنیم، سپس خمیر مایه را به همراه شکر و نمک به آن می افزاییم.

مرحله سوم

حالا تخم مرغ ها را درون کاسه جداگانه ریخته، سپس با همزن دستی هم می زنیم تا بافت تخم مرغ ها از لختگی خارج شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه مخلوط شیر به کاسه اضافه کرده و با دور متوسط همزن برقی هم می زنیم.

مرحله چهارم

زمانی که خمیر به تست پنجره رسید، هم زدن را متوقف می کنیم. منظور از تست پنجره این است که خمیر را با دو انگشت به صورت نازک از هم باز کرده، زمانی که خمیر پاره نشد به اصطلاح گفته می شود خمیر به تست پنجره رسیده است.

مرحله پنجم

در صورت نبود همزن خمیر زن، خمیر را ۱۰۰ مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم. حالا خمیر را چانه می گیریم و درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم، سپس روی آنرا با کیسه فریزر چرب شده و پارچه می پوشانیم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت و ۳۰ دقیقه تا ۲ ساعت استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان خمیر را مجددا ورز می دهیم تا پف اضافه آن گرفته شود، سپس به ۸ تا ۱۰ قسمت مساوی تقسیم می کنیم.

مرحله هفتم

حالا روی سطح کار را آرد پاشی کرده و چانه های خمیر را روی آن منتقل می کنیم، سپس آنها را با وردنه کمی باز کرده و به شکلی که دو طرف آن به هم بچسبد به شکل بیضی فرم می دهیم. در ادامه خط اتصال را کاملا می پوشانیم.

مرحله هشتم

در ادامه سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای فرم داده شده را با فاصله از هم درون سینی می چینیم. حالا روی خمیرها را کیسه فریزر چرب شده می پوشانیم و اجازه می دهیم استراحت کنند تا حجم آنها دو برابر شود.

مرحله نهم

۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه روی خمیر ها را با مخلوط تخم مرغ و آب رومال کرده، سپس به دلخواه مقداری کنجد روی آنها به صورت پخش می پاشیم.

مرحله دهم

حالا سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان ها به مدت ۱۰ تا ۱۲ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته و روی آنها طلایی شود. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و اجازه می دهیم نان‌ ها کاملا خنک شوند. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.