طرز تهیه نان تست

طرز تهیه نان تست بدون فر طرز تهیه نان تست ترکیه طرز تهیه نان تست جو در خانه طرز تهیه نان تست فرانسوی طرز تهیه نان تست با ارد گندم طرز تهیه نان تست شیرین طرز تهیه نان تست با بهبود دهنده طرز تهیه نان تست خانگی آپارات

نان تست یکی انواع نان های بین المللی و پرمصرف است که معمولا برای صبحانه مورد مصرف قرار می گیرد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان تست در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان تست
آرد نان فانتزی۵۰۰ گرم
نمک۱٫۵ قاشق چایخوری
شکر۳ قاشق غذاخوری
کره۳۰ گرم
آب ولرم¾ پیمانه
شیر ولرم¾ پیمانه
شیرخشک قنادی (اختیاری)½ قاشق غذاخوری
خمیرمایه فوری۲٫۵ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان تست

مرحله اول

برای تهیه نان تست به روش خانگی در ابتدای کار خمیر مایه فوری را به همراه نمک، شکر، شیر و در صورت تمایل شیر خشک را درون یک کاسه مناسب ریخته، سپس با همزن دستی به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب شوند.

مرحله دوم

حالا آرد را ۳ مرتبه الک کرده و یکباره با کاسه اضافه می کنیم، سپس با قاشق هم می زنیم تا کمی خمیر جمع شود. در ادامه آب را کنترل شده به کاسه اضافه می کنیم، سپس ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست می چسبد بدست آید.

مرحله سوم

در این مرحله خمیر را از کاسه خارج کرده روی سطح کار قرار می دهیم، سپس به مدت ۱۰ دقیقه ورز می دهیم. توجه داشته باشید بافت خمیر در ابتدا کمی چسبناک است که به تدریج پس از ورز دادن چسبندگی آن کم تر می شود.

مرحله چهارم

حالا درون یک ظرف مناسب را با مقداری روغن مایع چرب کرده، سپس خمیر را چانه می گیریم و به شکلی که درز خمیر کف ظرف قرار بگیرد خمیر را درون ظرف می گذاریم. در ادامه روی خمیر را با سلفون چرب شده می پوشانیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۴۵ دقیقه در یک جای گرم استراحت کند تا پف کرده و حجم آن دو برابر شود. پس از گذشت این زمان روی سطح کار را آرد پاشی می کنیم و خمیر را از درون ظرف خارج کرده و روی سطح کار می گذاریم.

مرحله ششم

در ادامه خمیر را ورز می دهیم تا پف آن گرفته شود، سپس مجددا خمیر را چانه می گیریم و به شکلی که قسمت صاف خمیر روی سطح کار قرار بگیرد می گذاریم. حالا خمیر را با وردنه به شکل مستطیل هم عرض با قالب باز می کنیم.

مرحله هفتم

در این مرحله خمیر را رول کرده، سپس هر درز ایجاد شده و دو طرف خمیر را کاملا با فشار دادن خمیر به هم می چسبانیم. حالا به طور کامل قسمت داخلی و درب قالب نان تست را با مقداری کره چرب کرده و خمیر را درون قالب قرار می دهیم.

مرحله هشتم

توجه داشته باشید خمیر باید یک سوم حجم قالب را اشغال کند. در صورت نبود قالب نان تست، می توانید از قالب لوف نیز استفاده کنید. در ادامه روی قالب را با کیسه فریزر می پوشانیم و اجازه می دهیم مجددا خمیر به مدت ۴۵ دقیقه استراحت کند.

مرحله نهم

۳۰ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن کرده و اجازه می دهیم کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان درب قالب را بسته و به مدت ۴۵ تا ۵۰ دقیقه طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله دهم

در صورتی که قالب مورد نظرتان درب نداشت، یک کاسه آب جوش درون فر قرار دهید. در ادامه اواخر پخت گریل را روشن کرده تا روی نان تست طلایی و خوشرنگ شوند، سپس بلافاصله قالب را از فر خارج می کنیم.

مرحله یازدهم

پس از خروج قالب از فر، بی درنگ نان را از قالب جدا کرده و روی توری قرار می دهیم، سپس بدون برش زدن نان اجازه می دهیم به مدت ۳ تا ۵ ساعت استراحت کند. پس از گذشت این زمان نان را به قطر دلخواه برش می زنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : جمعه 3 تیر 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.