طرز تهیه نان باگت

طرز تهیه نان باگت آپارات طرز تهیه نان باگت فرانسوی طرز تهیه نان باگت صنعتی طرز تهیه نان ساندویچی طرز تهیه نان باگت آشپزخانه کوچک من طرز تهیه نان باگت خانگی با آرد گندم طرز تهیه نان باگت با بهبود دهنده طرز تهیه نان باگت ترکیه

نان باگت یکی از انواع نان های ساندویچی است که بین مردمان ایران بسیار طرفدار دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان باگت در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان باگت
آرد۳ پیمانه
شکر۱ قاشق غذاخوری
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
نمک۱ پیمانه
آب ولرم۲۰ گرم
کره۱۰ گرم

طرز تهیه نان باگت

مرحله اول

برای تهیه نان باگت به روش خانگی در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده و اجازه می دهیم کاملا نرم شود. در ادامه آرد را درون الک ریخته و ۳ مرتبه درون یک کاسه مناسب الک می کنیم.

مرحله دوم

حالا شکر را به همراه خمیر مایه و نمک به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب یکدست شوند. در ادامه آب ولرم را کم کم به کاسه اضافه کرده و ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود.

مرحله سوم

در ادامه کره به دمای محیط رسیده را به کاسه اضافه کرده و به ورز دادن ادامه می دهیم تا کره کاملا جذب خمیر شود. حالا خمیر را به مدت ۱۵ دقیقه به خوبی ورز می دهیم یا صد مرتبه محکم روی سطح کار می کوبیم.

مرحله چهارم

پس از گذشت این زمان خمیر را درون یک کاسه چرب شده گذاشته و روی کاسه را با سلفون و یک پارچه حوله ای می پوشانیم. حالا اجازه می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در یک جای نسبتا گرم استراحت کند.

مرحله پنجم

پس از گذشت این مدت، زمانی که حجم خمیر دو برابر شد آنرا مجددا ورز می دهیم تا پف اضافه آن گرفته شود. در ادامه خمیر را به ۴ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را به صورت بیضی کوچک روی سطح کار پهن می کنیم.

مرحله ششم

در ادامه خمیرها را از قسمت طول رول کرده و خط اتصال خمیر را با نوک انگشت می پوشانیم، سپس به همین ترتیب ادامه می دهیم تا خمیر رول شود. حالا ابتدا و انتهای خمیر را جمع کرده و خط اتصال را می پوشانیم.

مرحله هفتم

در این مرحله سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم، سپس خمیرهای شکل داده شده را با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم. حالا روی خمیرها را با یک کیسه فریزر چرب شده پوشانده و اجازه می دهیم به مدت ۱ ساعت استراحت کنند.

مرحله هشتم

۲۰ دقیقه قبل از اتمام استراحت خمیر، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم، سپس یک کاسه آب جوش درون فر گذاشته و اجازه می دهیم فر کاملا گرم شود. پس از گذشت این زمان سینی را طبقه وسط فر می گذاریم.

مرحله نهم

حالا اجازه می دهیم نان ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان گریل را روشن کرده و اجازه می دهیم روی نان ها طلایی و خوشرنگ شود، سپس نان ها را از فر خارج می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : یکشنبه 13 شهریور 1401

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.