طرز تهیه کیک کرامبل هلو

طرز تهیه کیک کرامبل هلو , دستور پخت کیک کرامبل هلو

کیک کرامبل هلو یکی از انواع کیک های خوشمزه و بین المللی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک کرامبل هلو در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک کرامبل هلو
آرد۱٫۵ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
شکر½ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
خامه ترش یا ماست یونانی⅔ پیمانه
بیکینگ‌ پودر۱٫۵ قاشق چایخوری
عصاره وانیل۱ قاشق چایخوری
نمک½ قاشق چایخوری
هلو۱ پیمانه
مواد لازم کرامبل
آرد⅓ پیمانه
شکر قهوه ای⅓ پیمانه
پودر دارچین½ قاشق چایخوری
کره۱٫۵ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک کرامبل هلو

مرحله اول

برای تهیه کیک کرامبل هلو خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۲۰۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. حالا به سراغ درست کردن مواد کرامبل می رویم، برای این منظور آرد را درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا پودر دارچین و شکر قهوه ای را به کاسه اضافه کرده و به خوبی مخلوط می کنیم، سپس کره ذوب شده را به آن می افزاییم و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه مواد کرامبل را کنار گذاشته و به سراغ درست کردن کیک می رویم.

مرحله سوم

برای این منظور تخم مرغ را به همراه شکر و عصاره وانیل درون یک کاسه مناسب می ریزیم، سپس با دور تند همزن برقی در حد روشن شدن مخلوط تخم مرغ هم می زنیم. حالا خامه ترش را به همراه روغن مایع به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه مواد را به مدت ۱ دقیقه مخلوط می کنیم، سپس آرد را به همراه بیکینگ پودر و نمک درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم. حالا مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم.

مرحله پنجم

زمانی که بافت مایه کیک یکدست شد، هم زدن را متوقف می کنیم. توجه داشته باشید بافت مایه کیک کمی سفت است. حالا پوست اضافی هلو را جدا می کنیم و به صورت نگینی خرد کرده، سپس به کاسه می افزاییم.

مرحله ششم

در ادامه مایه کیک را به آرامی در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا قالب مورد نظرمان را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مایه کیک را درون آن می ریزیم، سپس با لیسک به خوبی پخش می کنیم و مواد کرامبل را به صورت پخش روی مایه کیک می ریزیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. پس از گذشت این زمان یک خلالی دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم، در صورتی که مایه کیک به آن نچسبیده کیک کاملا پخته است.

مرحله هشتم

در ادامه قالب را از فر خارج کرده و پس از خنک شدن کیک را از قالب جدا می کنیم. در نهایت کیک را درون ظرف مورد نظرمان گذاشته و به اندازه های دلخواه برش می زنیم، سپس به همراه چای تازه دم سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.