طرز تهیه کیک حلوا

طرز تهیه کیک حلوا بدون فر طرز تهیه کیک حلوا مجلسی طرز تهیه کیک حلوا برشی طرز تهیه کیک حلوا رولتی طرز تهیه کیک حلوا شکلاتی کیک حلوا نی نی سایت طرز تهیه کیک حلوا زعفرانی کیک حلوا آشپزخانه کوچک من

کیک حلوا یکی از انواع کیک های خوشمزه و ایرانی است که با روش های مختلفی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کیک حلوا در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم کیک حلوا
تخم مرغ۳ عدد
آرد۱ پیمانه
شکر⅔ پیمانه
روغن مایع½ پیمانه
وانیل¼ قاشق چایخوری
بیکینگ پودر۱ قاشق چایخوری
پودر هل۱ قاشق چایخوری
مواد لازم شربت
شکر۲ لیوان
آب۲ لیوان
گلاب½ لیوان
زعفران دم کردهبه مقدار کافی
مواد لازم حلوا
آرد۲ لیوان
کره۵۰ گرم
روغن مایع½ لیوان
روغن جامد۲ قاشق غذاخوری

طرز تهیه کیک حلوا

مرحله اول

برای تهیه کیک حلوا خوشمزه در ابتدای کار کیک را آماده می کنیم، برای این منظور فر را با حرارت ۱۷۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود. در ادامه تخم مرغ ها را به همراه با وانیل و پودر هل درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی به خوبی هم می زنیم تا کرم رنگ و کشدار شود، سپس روغن مایع را به کاسه اضافه کرده و در حد مخلوط شدن هم می زنیم. در ادامه آرد و بیکینگ پودر را درون الک ریخته و ۳ مرتبه الک می کنیم.

مرحله سوم

در ادامه مواد خشک را کم کم به کاسه اضافه کرده و با لیسک به صورت دورانی به یک سمت هم می زنیم تا بافت مایه کیک یکدست و یکنواخت شود. حالا درون سینی فر را با کاغذ روغنی می پوشانیم و مایه کیک را درون آن می ریزیم.

مرحله چهارم

حالا مایه کیک را به کمک لیسک درون سینی پخش می کنیم، سپس سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم کیک به مدت ۳۵ تا ۴۰ دقیقه درون فر بماند تا کاملا پخته شود. در این فاصله به سراغ درست کردن شربت می رویم.

مرحله پنجم

برای این منظور آب، شکر، گلاب و زعفران دم کرده را درون یک قابلمه مناسب ریخته، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم قرار می دهیم. حالا اجازه می دهیم شربت روی حرارت بماند تا ذرات شکر کاملا حل شوند. نیازی به غلیظ شدن شربت نیست.

مرحله ششم

زمانی که ذرات شکر حل شدند، قابلمه را از روی حرارت برداشته و اجازه می دهیم شربت کاملا خنک شود. پس از گذشت ۴۰ دقیقه برای اطمینان از پخت کیک یک خلال دندان یا سیخ چوبی در مرکز کیک فرو برده و خارج می کنیم.

مرحله هفتم

زمانی که مایه کیک به سیخ چوبی یا خلال دندان نچسبیده بود، کیک کاملا پخته است، سپس سینی را از فر خارج کرده و کاغذ روغنی را از آن جدا می کنیم و مجددا کیک را درون سینی بر می گردانیم. حالا روی کیک را با مقداری شربت مرطوب می کنیم.

مرحله هشتم

در ادامه روی سینی را با سلفون می پوشانیم، سپس اجازه می دهیم کیک به مدت ۱ ساعت استراحت کند تا شربت به خورد آن برود. در این فاصله به سراغ درست کردن حلوا می رویم برای این منظور یک تابه روی حرارت ملایم قرار می دهیم.

مرحله نهم

حالا آرد را به تابه اضافه کرده، سپس تفت می دهیم تا بوی خامی آن از بین برود. زمانی که بوی خامی آرد از بین رفت آنرا الک کرده و مجددا ب تابه بر می گردانیم. در ادامه روغن مایع را به همراه روغن جامد و کره به تابه اضافه می کنیم.

مرحله دهم

حالا مواد آردی را به خوبی تفت می دهیم تا یکدست شود، سپس شربت باقی مانده را کم کم به تابه اضافه کرده و به خوبی هم می زنیم تا شربت به خورد حلوا برود. در ادامه حلوا را به روش گهواره درون تابه جمع می کنیم.

مرحله یازدهم

پس از اینکه کیک کاملا خنک شد، حلوای داغ را روی کیک ریخته و با لیسک به خوبی صاف و یکدست می کنیم. در نهایت روی حلوا را به سلیقه خود طرح زده و به ابعاد دلخواه برش می زنیم، سپس با پودر پسته تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.