طرز تهیه کوفته ترش

طرز تهیه کوفته ترش , دستور پخت کوفته ترش

کوفته ترش یکی از انواع غذاهای خوشمزه و محلی است که با نام های متنوعی شناخته می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوفته ترش در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
پیاز متوسط۲ عدد
گوشت چرخ کرده۴۰۰ گرم
مغز گردو۱ پیمانه
رب انار۱ قاشق غذاخوری
آب½ استکان
زیره سیاه، زردچوبه و فلفل سیاهاز هر کدام ½ قاشق چایخوری
نعناع خشک و نمکاز هر کدام ۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه کوفته ترش

مرحله اول

برای تهیه کوفته ترش خوشمزه در ابتدای کار ۱ عدد پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی اش کاملا خارج شود، سپس به همراه گوشت چرخ کرده درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا نصف مغزهای گردو را به صورتی که بیش از حد ریز نشوند خرد می کنیم و به همراه زیره سیاه، زردچوبه، فلفل سیاه، نعناع خشک و نمک به کاسه اضافه کرده و به خوبی ورز می دهیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند.

مرحله سوم

در ادامه از مواد گوشتی به اندازه یک گردو درشت جدا کرده و قلقلی می کنیم. حالا یک تابه مناسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم، سپس کوفته های قلقلی را درون روغن انداخته و سرخ می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله به سراغ درست کردن سس کوفته می رویم، برای این منظور پیاز باقی مانده را به صورت نگینی ریز خرد کرده و کنار می گذاریم، سپس یک تابه جداگانه روی حرارت گذاشته و مقداری روغن مایع به آن می افزاییم.

مرحله پنجم

در ادامه پیاز خرد شده را به تابه اضافه کرده و تفت می دهیم تا طلایی و سرخ شود، سپس مغز گردوهای باقی مانده را به صورت ریز خرد می کنیم و به همراه رب انار به تابه می افزاییم. حالا کوفته ها را درون تابه می چینیم.

مرحله ششم

در این مرحله درب تابه را بسته و اجازه می دهیم کوفته ها به مدت ۳۰ دقیقه درون سس بمانند تا مزه ها با هم ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان کوفته ترش را با جعفری تزیین کرده و به همراه کته سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.