طرز تهیه نان گردویی

طرز تهیه نان گردویی مازندرانی طرز تهیه نان گردویی بدون فر طرز تهیه نان گردویی پفکی طرز تهیه نان گردویی رضوی طرز تهیه نان گردویی رزا منتظمی طرز تهیه نان گردویی در به خانه برمیگردیم طرز تهیه نان مغزدار گردویی طرز تهیه نان گردویی دارچینی

نان گردویی یکی از انواع نان های خوشمزه و بین المللی است که با رسپی های متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه نان گردویی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم نان گردویی
شیر½ پیمانه
شکر⅓ پیمانه
تخم مرغ۱ عدد
خمیر مایه۱ قاشق غذاخوری
آرد۳ پیمانه
کره۴ قاشق غذاخوری
نمک½ قاشق غذاخوری
پودر قند۱ قاشق غذاخوری
آب ولرم¼ پیمانه
مواد لازم میانی نان
کره آب شده۳ قاشق غذاخوری
پودر قند۶ قاشق غذاخوری
مغز گردو۱ پیمانه
شکر قهوه ای½ پیمانه
پودر دارچین۱ قاشق چایخوری

طرز تهیه نان گردویی

مرحله اول

برای تهیه نان گردویی خوشمزه در ابتدای کار از ۳۰ دقیقه قبل کره را از یخچال خارج کرده تا دمای آن با دمای محیط کاملا هماهنگ شود. در ادامه شکر را به همراه کره و نمک درون یک کاسه مناسب می ریزیم.

مرحله دوم

حالا مواد درون کاسه را با دور تند همزن برقی هم می زنیم تا مخلوط کره کرم رنگ و خامه ای شود. در ادامه تخم مرغ را با چنگال هم می زنیم تا بافت آن از لختگی خارج شود، سپس به همراه شیر به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه مجددا مواد را هم می زنیم تا ترکیب و یکدست شود، سپس خمیر مایه را به همراه پودر قند و آب ولرم درون یک کاسه مناسب ریخته و مخلوط می کنیم. حالا مخلوط کره را به کاسه حاوی خمیر مایه اضافه کرده و هم می زنیم.

مرحله چهارم

حالا آرد را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه می افزاییم، سپس به خوبی ورز می دهیم تا خمیری نرم و لطیف حاصل شود. زمانی که خمیر چسبندگی خود را از دست داد اضافه کردن آرد را متوقف می‌ کنیم.

مرحله پنجم

حالا خمیر را چانه می گیریم و درون یک کاسه چرب شده قرار می دهیم، سپس روی کاسه را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و اجاره می دهیم خمیر به مدت ۱ ساعت در دمای محیط استراحت کند تا حجم آن دو برابر شود.

مرحله ششم

پس از گذشت این زمان گردو را به صورت نگینی خرد کرده و کنار می گذاریم، سپس خمیر را روی سطح کار گذاشته و با وردنه به صورت مستطیل باز می کنیم. حالا مغز گردو را به همراه پودر قند و پودر دارچین روی خمیر می پاشیم.

مرحله هفتم

در ادامه خمیر را رول کرده و به ۱۲ قسمت یکسان تقسیم می کنیم. حالا درون قالب مافین را با مقداری روغن مایع چرب کرده و درون آنرا با شکر قهوه ای و مقداری گردو می پوشانیم، سپس رول ها را درون قالب می گذاریم.

مرحله هشتم

حالا روی خمیرها را با یک پارچه تمیز می پوشانیم و مجددا اجازه می دهیم برای بار دوم به مدت ۳۰ دقیقه استراحت کنند تا حجیم آنها شوند. ۱۵ دقیقه قبل از اتمام استراحت، فر را با حرارت ۱۸۰ درجه سانتی گراد روشن می کنیم.

مرحله نهم

پس از گذشت این زمان سینی را طبقه وسط فر گذاشته و اجازه می دهیم نان های گردویی به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.