طرز تهیه بیسکویت دارچینی

طرز تهیه بیسکویت دارچینی , دستور پخت بیسکویت دارچینی خانگی و کرم دار

بیسکویت دارچینی یکی از انواع شیرینی های خوشمزه و خوش عطر است که برای پذیرایی در مهمانی های خاص بسیار مناسب می باشد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بیسکویت دارچینی در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم بیسکویت دارچینی
آرد سبوس دار۱۶۰ گرم
تخم مرغ۱ عدد متوسط
شکر قهوه ای۸۵ گرم
بیکینگ پودر½ قاشق چایخوری
پودر دارچین¼ قاشق چایخوری
وانیلنوک قاشق چایخوری
نمک۱ پنس

طرز تهیه بیسکویت دارچینی

مرحله اول

برای تهیه بیسکویت دارچینی خوشمزه در ابتدای کار فر را با حرارت ۱۷۵ درجه سانتی گراد روشن می کنیم تا کاملا گرم شود، سپس سینی فر را با کاغذ روغنی پوشانده و روی آنرا با مقداری روغن مایع چرب می کنیم.

مرحله دوم

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل، شکر قهوه ای و روغن مایع درون یک کاسه مناسب ریخته و با قاشق در حد مخلوط شدن هم می زنیم. حالا آرد سبوس دار، نمک، بیکینگ پودر و پودر دارچین با هم مخلوط می کنیم.

مرحله سوم

حالا مواد خشک را ۳ مرتبه الک کرده و کم کم به کاسه اضافه می کنیم، سپس با لیسک مخلوط می کنیم تا خمیری نرم و لطیف که به دست نمی چسبد حاصل شود. توجه داشته باشید خمیر نیازی به استراحت ندارد.

مرحله چهارم

در ادامه خمیر را بین دو کاغذ روغنی گذاشته و با کمک وردنه به ضخامت ۳ میلی متر پهن می کنیم، سپس با کاتر دلخواه قالب زده و با فاصله از هم درون سینی فر می چینیم و سینی را طبقه وسط فر قرار می دهیم.

مرحله پنجم

حالا اجازه می دهیم بیسکویت ها به مدت ۱۵ دقیقه درون فر بمانند تا کاملا پخته شوند. پس از گذشت این زمان سینی را از فر خارج کرده و بدون دست زدن به بیسکویت ها اجازه می دهیم کاملا خنک شوند.

مرحله ششم

پس از خنک شدن بیسکویت ها روی آنها را با عسل گرم رومال کرده و با شکلات آب شده تزیین می کنیم. در نهایت بیسکوییت ها را درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به همراه چای زعفرانی سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.