طرز تهیه بستنی کیم

طرز تهیه بستنی کیم بدون خامه طرز تهیه بستنی کیم زعفرانی طرز تهیه بستنی کیم بدون نشاسته طرز تهیه بستنی با روکش کاکائویی طرز تهیه بستنی چوبی بدون خامه طرز تهیه بستنی کیم با ثعلب بدون خامه

بستنی کیم یکی از انواع دسرهای خوشمزه و قدیمی است که در سراسر جهان طرفدارهای زیادی دارد، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه بستنی کیم در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
شیر۲ لیوان
نشاسته ذرت۳ قاشق غذاخوری
شکر۶ قاشق غذاخوری
خامه صبحانه۲۰۰ گرم
وانیلنوک قاشق غذاخوری
پودر کاکائو۱ قاشق غذاخوری
زعفران دم کردهبه مقدار کافی

طرز تهیه بستنی کیم

مرحله اول

برای تهیه بستنی کیم به روش خانگی در ابتدای کار شیر را به همراه نشاسته ذرت و شکر درون یک قابلمه مناسب ریخته و به خوبی هم می زنیم تا مواد درون شیر حل شوند، سپس قابلمه را روی حرارت ملایم می گذاریم.

مرحله دوم

حالا مواد درون قابلمه را با همزن دستی به صورت مداوم هم می زنیم تا به غلظت فرنی برسد. زمانی که مایه درون قابلمه به غلظت فرنی رسید، قابلمه را از روی حرارت کنار گذاشته و وانیل را به آن اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در ادامه خامه صبحانه را درون یک کاسه جداگانه ریخته و مقداری از مایه درون قابلمه به آن اضافه می کنیم و هم می زنیم تا خامه با دمای مایه یکدست شود، سپس مابقی مایه درون قابلمه را به کاسه می افزاییم.

مرحله پنجم

حالا به هم زدن ادامه می دهیم تا مایه کاملا یکدست و یکنواخت شود، سپس مایه بستنی را به ۳ قسمت مساوی تقسیم می کنیم. به یکی از قسمت ها زعفران دم کرده و به قسمت دیگر پودر کاکائو اضافه کرده و مخلوط می کنی.

مرحله ششم

در ادامه اجازه می دهیم یکی از قسمت های مایه به صورت ساده و سفید بمانند، سپس مایه بستنی را درون قالب های پاپسیکل ریخته و چوب بستنی را درون قالب قرار می دهیم و قالب را درون یخچال قرار می دهیم.

مرحله هفتم

حالا اجازه می‌ دهیم بستنی کیم به مدت ۱۲ ساعت درون یخچال استراحت کند تا کاملا سفت شود. پس از گذشت این زمان بستنی ها را به دلخواه با شکلات ذوب شده تزیین کرده و سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402

مطالب پربازدید از سراسر وب

کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.