طرز تهیه کوکوی گل کلم

طرز تهیه کوکوی گل کلم با سیب زمینی کوکوی گل کلم خام بهتر است یا پخته کوکوی گل کلم ساناز سانیا کوکو گل کلم با هویج کوکو گل کلم مامی سایت طرز تهیه گل کلم ساده

کوکوی گل کلم یکی از انواع غذاهای خوشمزه و ساده ایرانی است که با مواد متنوعی درست می شود، برای مشاهده آموزش کامل و مرحله به مرحله طرز تهیه کوکوی گل کلم در ادامه با سایت آموزشی در نهایت همراه باشید.

مواد لازم برای ۴ نفر
گل کلم۱ عدد متوسط
تخم مرغ۱ عدد
پیاز۱ عدد
آرد½ لیوان
آرد سوخاری۱ لیوان
جعفری¼ دسته
ادویه کاری و فلفل سیاهبه مقدار کافی
نمک و پولبیبربه مقدار کافی

طرز تهیه کوکوی گل کلم

مرحله اول

برای تهیه کوکوی گل کلم خوشمزه در ابتدای کار گل کلم را خرد کرده و درون یک قابلمه حاوی آب می ریزیم، سپس قابلمه را روی حرارت گذاشته و اجازه می دهیم گل کلم درون آب جوش بماند تا کاملا آب پز و نرم شود.

مرحله دوم

پس از پخته شدن گل کلم آنرا درون آبکش می ریزیم و اجازه می دهیم آب اضافی اش خارج شود، سپس درون یک کاسه مناسب ریخته و با پشت چنگال به خوبی فشار می دهیم تا له شود. حالا تخم مرغ را به کاسه می افزاییم.

مرحله سوم

در ادامه پیاز را با دندانه های ریز رنده، رنده کرده و از صافی رد می کنیم تا آب اضافی پیاز گرفته شود و باعث شل شدن بافت کوکو نشود. حالا پیاز رنده شده را به همراه آرد و آرد سوخاری به کاسه اضافه می کنیم.

مرحله چهارم

در این مرحله جعفری را به صورت ریز خرد کرده و به همراه مقداری ادویه کاری، فلفل سیاه، نمک و پولبیبر به کاسه اضافه کرده، سپس به خوبی مخلوط می کنیم تا مواد ترکیب و یکدست شوند. حالا روی کاسه را با سلفون می پوشانیم.

مرحله پنجم

در ادامه کاسه را درون یخچال گذاشته و اجازه می دهیم مایه کوکو به مدت ۲۰ دقیقه استراحت کند تا مزه ها ترکیب شوند. پس از گذشت این زمان یک تابه نچسب روی حرارت ملایم گذاشته و مقداری روغن سرخ کردنی به آن می افزاییم.

مرحله ششم

حالا اجازه می دهیم روغن به خوبی گرم شود، سپس از مایه کوکو به اندازه یک نارنگی جدا کرده و در دست به فرم دلخواه شکل می دهیم. در ادامه کوکوها را درون تابه می چینیم و دو طرف شان را کاملا سرخ می کنیم.

مرحله هفتم

حالا کوکوها را روی دستمال مخصوص روغن گیری قرار می دهیم تا روغن اضافی شان گرفته شود، سپس درون ظرف مورد نظرمان می چینیم و به دلخواه به همراه ماست سیردار و نان تازه سرو می کنیم. نوش جان.

آخرین بروز رسانی در : شنبه 26 فروردین 1402
کپی بدون ذکر منبع ممنوع می باشد.